Κοινωνιολογικές Σπουδές στην Εκπαιδευτική Πολιτική (ΕΕ8) |
Κοινωνιολογικές Σπουδές στην Εκπαιδευτική Πολιτική (ΕΕ8) Άννα Τσατσαρώνη ECTS 4,5 Το μάθημα προσεγγίζει την εκπαιδευτική πολιτική ως αντικείμενο της κριτικής κοινωνιολογίας. Εισάγει τους φοιτητές στη συστηματική και κριτική μελέτη των πολιτικών για την εκπαίδευση εστιάζοντας, αφενός στην ανάλυση των κυρίαρχων λόγων που δημιουργούν τα υπερ-εθνικά δίκτυα άσκησης πολιτικής, τα οποία προσδιορίζουν σήμερα την εκπαιδευτική ατζέντα και τα όρια της θεμιτής δράσης. Αφετέρου, στην κατανόηση του πώς τα εκπαιδευτικά ιδρύματα διαχειρίζονται τις πολιτικές και πώς ανταποκρίνονται στις συχνά αντικρουόμενες απαιτήσεις τους, δηλαδή στις πραγματώσεις των πολιτικών. Το μάθημα κινείται μεταξύ της θεωρίας και της ανάλυσης συγκεκριμένων πολιτικών (π.χ., πολιτικές δια βίου μάθησης) ή αξιακών πεδίων (π.χ., ταυτότητα) και επιδιώκει να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις μεταδομιστικές, Φουκοϊκές κυρίως, θεωρητικές προσεγγίσεις και τη μεθοδολογία της ανάλυσης λόγου. Στόχοι Οι στόχοι του μαθήματος είναι:
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/-ρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές ικανότητες Αναζήτηση, κριτική ανάγνωση κειμένων πολιτικής, ανάπτυξη επιχειρημάτων, διατύπωση τεκμηριωμένων απόψεων/θέσεων Δομή Οι φοιτητές/-ιες καλούνται σε ουσιαστική συμμετοχή μετά από ατομική μελέτη κειμένων και πηγών, που ανατίθενται ανά εβδομάδα διδασκαλίας. Το σεμινάριο αποτελεί την κύρια μέδοθο διδασκαλίας και μάθησης και στηρίζεται στη συζήτηση των κειμένων που έχουν μελετήσει οι φοιτητές. Γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθούν οι γνώσεις που αποκτήθηκαν στα μαθήματα της κοινωνιολογίας κατά τη διάρκεια των σπουδών τους και να συμπληρωθούν με νέες γνώσεις και δεξιότητες, που θα επιτρέπουν την εμβάθυνση στην εξέταση του δυναμικού περιβάλλοντος της εκπαιδευτικής πολιτικής και την ανάλυση και περιγραφή κρίσιμων πολιτικών και των πραγματώσεών τους. Αξιολόγηση Στην αξιολόγηση των φοιτητών/-ριών συνυπολογίζεται η ουσιαστική συμμετοχή τους στο μάθημα και η απόδοσή τους στην προφορική εξέταση. Βιβλιογραφία Ball S., Maguire M. & Braun A. (2012), How schools do policy. Policy enactments in secondary schools, Routledge, London. |