Δημόπουλος Κωνσταντίνος PDF Εκτύπωση
 

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Κώστας Δημόπουλος σπούδασε Φυσικός στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης MSc στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών από το Πανεπιστήμιο του Reading (Μ. Βρετανία) και Διδακτορικό στις Επιστήμες της Αγωγής από το Πανεπιστήμιο Πατρών. Σήμερα είναι Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Διδάσκων (ΣΕΠ) στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδίκευσης «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.  Επιπλέον είναι συντονιστής  της Θεματικής Ενότητας «Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό» της συναφούς κατεύθυνσης του ΜΠΣ του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Κατά την περίοδο 2001-2004 εργάστηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Αιγαίου.
 
Dimopoulos1

Το δημοσιευμένο επιστημονικό-ερευνητικό έργο μου περιλαμβάνει συνολικά 78 εργασίες εκ των οποίων μεγάλο μέρος είναι δημοσιευμένο σε διεθνή ακαδημαϊκά περιοδικά και διεθνείς συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Παράλληλα έχει συμμετάσχει σε δεκαεννέα ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα με εθνική και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
 
Το έργο του έχει λάβει πάνω από 150 ετεροαναφορές από επιστήμονες από 25 διαφορετικές χώρες.
 
Πλήρες Βιογραφικό στα Ελληνικά
Curriculum Vitae in English
 
 

 

Yποστηρικτικό υλικό για το μάθημα

Aρχές Διάχυσης & Επικοινωνίας της Επιστημονικής & Τεχνολογικής Γνώσης

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

Τα κύρια ερευνητικά μου ενδιαφέροντα αφορούν στο μετασχηματισμό εξειδικευμένων μορφών γνώσης για κοινά μη ειδικών (μαθητές και γενικό κοινό) και ειδικότερα στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη σχετικού εκπαιδευτικού-επικοινωνιακού υλικού.

Ειδικότερα πεδία ερευνητικού μου ενδιαφέροντος αποτελούν:

  • Οι κειμενικές αναπλαισιώσεις και μετασχηματισμοί που υφίσταται η επιστημονική γνώση στο επίπεδο του σχολείου (σχολικά βιβλία και άλλο εκπαιδευτικό υλικό), του μουσείου (εκθέματα) και των ΜΜΕ (τύπος, διαδίκτυο, τηλεόραση, ραδιόφωνο).
  • Οι τρόποι «ανάγνωσης» των μηνυμάτων που εκπέμπονται από διάφορες πηγές επικοινωνίας εξειδικευμένων μορφών γνώσης από διάφορες ομάδες κοινού όπως είναι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, το γενικό κοινό, κλπ.
  • Οι εθνικές και υπερεθνικές πολιτικές που αφορούν την παραγωγή, την επιλογή και τη χρήση εκπαιδευτικού και επικοινωνιακού υλικού στην εκπαίδευση και σε άλλους κοινωνικούς θεσμούς.
  • Ο υλικός πολιτισμός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ως πόρος διαμόρφωσης της ταυτότητάς τους.