Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό Ι PDF Εκτύπωση

Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό Ι – 5 ECTS

Βασίλης Κουλαϊδής, Κωνσταντίνος Δημόπουλος

Σύντομη περιγραφή:

Το μάθημα αποτελείται από δυο μέρη:
α) Εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικό: Τυπολογίες και Πολιτικές

Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται διάφορες τυπολογίες εκπαιδευτικών προγραμμάτων μέσω της συσχέτισης των δομικών τους χαρακτηριστικών με τις κυριαρχούσες σε κάθε περίσταση κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες. Επιπλέον παρουσιάζονται σύγχρονες τάσεις αναφορικά με την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικών χρησιμοποιώντας τις έννοιες των διδακτικών και των ρυθμιστικών κανόνων.
β) Κοινωνία, Οικονομία και Εκπαίδευση

Στο μέρος αυτό παρουσιάζονται οι μηχανισμοί μέσω των οποίων οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν τη μορφή των διαφόρων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικών.

Στόχοι μαθήματος:

Στόχοι του μαθήματος είναι να:

  • Εξοικειωθούν οι φοιτητές με τα δομικά μέρη ενός εκπαιδευτικού προγράμματος
  • Εντοπιστούν οι κρίσιμους κοινωνικο-οικονομικούς παράγοντες που επηρεάζουν το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των αντίστοιχων υλικών
  • Παρουσιαστούν οι βασικές αρχές της αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων όπως αυτές διατυπώνονται σε κείμενα σημαντικών διεθνών οργανισμών (E.E., ΟΟΣΑ).

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζουν τα δομικά χαρακτηριστικά διαφόρων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των συνδεόμενων με αυτά εκπαιδευτικών υλικών
  • Συσχετίζουν αυτά τα χαρακτηριστικά με τις κυριαρχούσες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες κάθε περιόδου καθώς και τους αντίστοιχους Λόγους (discourses) περί εκπαιδευτικής πολιτικής
  • Σχεδιάζουν ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε περίστασης
  • Σχεδιάζουν εκπαιδευτικά υλικά τα οποία ευθυγραμμίζονται με τους στόχους και τη μορφή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα οποία αντιστοιχούν
  • Εντοπίζουν τους πιο σημαντικούς κοινωνικούς, ιδεολογικούς και οικονομικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των αντίστοιχων υλικών
  • Κατανοούν τις σύγχρονες τάσεις στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων όπως αυτές οι τάσεις περιγράφονται σε σημαντικά κείμενα εκπαιδευτικής πολιτικής

Τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με τελικές γραπτές εξετάσεις (βαρύτητα 80%) αλλά και με μικρές ομαδικές εργασίες που τους ανατίθενται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (20%).

Βιβλιογραφία

Φάκελος υλικού από τους διδάσκοντες ο οποίος επικαιροποιείται κάθε ακαδημαϊκή χρονιά