Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό ΙΙ PDF Εκτύπωση

Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό ΙΙ – 5 ECTS

Βασίλης Κουλαϊδής, Κωνσταντίνος Δημόπουλος

Σύντομη περιγραφή:

Το μάθημα αποτελείται από δυο μέρη:

α) Σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης: Μη τυπική και Άτυπη Εκπαίδευση
Σε αυτό το μέρος παρουσιάζονται τα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά των προγραμμάτων και των δράσεων που εμπίπτουν στο πεδίο της άτυπης και μη τυπικής εκπαίδευσης. Παράλληλα εξετάζονται τα θεσμικά χαρακτηριστικά των φορέων που προσφέρουν σήμερα τέτοια προγράμματα καθώς και τις

αντίστοιχες πολιτικές που τα προωθούν.
β) Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικών

Στο δεύτερο αυτό μέρος παρουσιάζονται οι διαδικασίες, οι ειδικές μεθοδολογίες καθώς επίσης και οι σημαντικότερες τάσεις σε επίπεδο ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής όσον αφορά το ζήτημα της αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικών.

Στόχοι μαθήματος:

Στόχοι του μαθήματος είναι να:

  • Καταστούν οι φοιτητές ικανοί στην αναγνώριση των ειδικών παιδαγωγικών προδιαγραφών σχεδίασης και εφαρμογής των προγραμμάτων μη τυπικής εκπαίδευσης και των δράσεων που στοχεύουν στην άτυπη μάθηση.
  • Γίνουν κατανοητές οι πολιτικές που προωθούν αυτές τις σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης καθώς και οι ευρύτερες κοινωνικές συνθήκες που οδηγούν σε αυτές
  • Υπάρξει αναστοχασμός σε σχέση με τις ιδεολογικές αφετηρίες των σύγχρονων πολιτικών περί την αξιολόγηση καθώς και της πρόσφατης επέκτασης των τομέων της μη τυπικής εκπαίδευσης.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Σχεδιάζουν ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικά για τη μη τυπική εκπαίδευση καθώς και δράσεων με στόχο την άτυπη μάθηση
  • Αναπτύσσουν και εφαρμόζουν σχέδια αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, δράσεων και υλικών στους τομείς της μη τυπικής εκπαίδευσης και άτυπης μάθησης.

Τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με τελικές γραπτές εξετάσεις (βαρύτητα 80%) αλλά και με μικρές ομαδικές εργασίες που τους ανατίθενται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (20%).

Βιβλιογραφία

Φάκελος υλικού από τους διδάσκοντες ο οποίος επικαιροποιείται κάθε ακαδημαϊκή χρονιά