Εκπαιδευτική Έρευνα Ι PDF Εκτύπωση

Εκπαιδευτική Έρευνα Ι – 5 ECTS

Αθανάσιος Κατσής

Σύντομη περιγραφή:

Εισαγωγικό μάθημα το οποίο παρουσιάζει και αναλύει τις βασικές διαστάσεις της ποσοτικής εκπαιδευτικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα αναλύονται θέματα δειγματοληψίας και μεγέθους δείγματος, είδη μεταβλητών, τεχνικές περιγραφικής και επαγωγικής Στατιστικής καθώς και εφαρμογής αυτών μέσω του στατιστικού λογισμικού SPSS. Οι έννοιες που παρουσιάζονται είναι, μεταξύ άλλων, τεχνικές δειγματοληψίας με πιθανότητες, t-test, μη παραμετρικοί έλεγχοι, ανάλυση συσχέτισης και ανάλυση κατηγορικών δεδομένων καθώς και πολυμεταβλητές τεχνικές. Δεν απαιτείται ιδιαίτερο μαθηματικό ή στατιστικό υπόβαθρο αφού η έμφαση δίνεται στις εφαρμογές των τεχνικών και στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων.  

Στόχοι μαθήματος:

Με την ολοκλήρωση της ενότητας ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί να:
(α) Να υλοποιεί ένα σχέδιο δειγματοληψίας σε ποσοτικές έρευνες στο χώρο της εκπαίδευσης
(β) Να γνωρίζει τεχνικές περιγραφικής Στατιστικής
(γ) Να επιλέγει και να υλοποιεί την κατάλληλη τεχνική επαγωγικής Στατιστικής.
(δ) Να ερμηνεύει τα αποτελέσματα των αναλύσεων
(ε) Να γνωρίζει βασικές εντολές του στατιστικού λογισμικού SPSS

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Ανάπτυξη ικανοτήτων κατανόησης, ανάλυσης και σύγκρισης εννοιών και αποτελεσμάτων στο γνωστικό αντικείμενο της ποσοτικής εκπαιδευτικής έρευνας
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης του στατιστικού λογισμικού SPSS

Δομή:

5 τετράωρες συναντήσεις.

Τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών:

Γραπτή εργασία πάνω σε πραγματικά δεδομένα. Οι φοιτητές αναλύουν και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των αναλύσεων τους σε ένα πραγματικό σετ δεδομένων.

Βιβλιογραφία:

Creswell, J. (2011). Εκπαιδευτική Έρευνα, Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, Αθήνα: Έλλην/ Ίων
Κατσής, Α., Σιδερίδης, Γ., & Εμβαλωτής, Α. (2010) Στατιστικές μέθοδοι στις Κοινωνικές Επιστήμες, Αθήνα: Τόπος