Εισαγωγή στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης (Υ13) |
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης (Y13) Δέσποινα Καρακατσάνη ECTS 4 Το μάθημα επιδιώκει να βοηθήσει τους φοιτητές να εμβαθύνουν στο πεδίο των επιστημών της εκπαίδευσης καθώς και να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές, τις έννοιες και τα μεθοδολογικά εργαλεία του. Επίσης, προωθείται η ανάλυση της εξέλιξης της παιδαγωγικής θεωρίας από τον 18ο ως τον 20ο αι. και η ανάδειξη των σύγχρονων προβλημάτων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Το μάθημα δομείται σε τρία μέρη: Α. Ιστορία και επιστημολογία των Επιστημών της Εκπαίδευσης: Στόχοι Να βοηθήσει τους φοιτητές/τριες να αποκτήσουν ικανότητες εμβάθυνσης, κριτικής ανάγνωσης και ανάλυσης του εννοιολογικού πεδίου της παιδαγωγικής επιστήμης Να βοηθήσει τους φοιτητές/τριες να παρακολουθήσουν και να κατανοήσουν τη διαδικασία επιστημονικοποίησης και αυτονόμησης της παιδαγωγικής επιστήμης, εδραίωσης στο πανεπιστημιακό πεδίο και σύνδεσης με το εκπαιδευτικό επάγγελμα. Να κατανοήσουν τη διαδικασία μετάβασης από την παιδαγωγική επιστήμη στις επιστήμες της εκπαίδευσης μέσα από παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών και την ανάλυση του ελληνικού μοντέλου Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Ειδικότερα αναμένεται μέσω του μαθήματος αυτού να μπορέσουν οι φοιτητές/τριες: Δομή 13 τρίωρα εβδομαδιαία μαθήματα Αξιολόγηση Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Βιβλιογραφία Κρίβας Σ. (2002), Παιδαγωγική Επιστήμη. Βασική θεματική, Gutenberg, Αθήνα. |