Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό: Τυπική, Άτυπη και Από Απόσταση Εκπαίδευση PDF Εκτύπωση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ" Τυπική, Άτυπη και από Απόσταση Εκπαίδευση

Συντονιστής κατεύθυνσης: Αθανάσιος Τζιμογιάννης, Καθηγητής

 

Προκήρυξη και Αίτηση Συμμετοχής για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η κατεύθυνση «Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό» του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής διαπραγματεύεται ολοκληρωμένα το επιστημονικό πεδίο των σύγχρονων μορφών εκπαίδευσης, δηλαδή την τυπική, την άτυπη και την εκπαίδευση από απόσταση, το οποίο βρίσκεται διεθνώς στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Έμφαση δίνεται στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και στις ψηφιακές τεχνολογίες και στην ηλεκτρονική μάθηση. Το πλαίσιο μελέτης αναπτύσσεται, τόσο σε θεωρητικό και ερευνητικό επίπεδο, όσο και σε αυτό της εφαρμογής στην εκπαιδευτική πράξη και του σχεδιασμού εκπαιδευτικών πολιτικών.

Το γνωστικό περιεχόμενο της κατεύθυνσης αυτής συνδυάζει υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στα θεωρητικά και μεθοδολογικά εργαλεία του πεδίου με την πρακτική εφαρμογή της παρεχόμενης επιστημονικής γνώσης στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικών πολιτικών. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων που διαρθρώνονται στους εξής άξονες

  • Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Εκπαιδευτικό υλικό
  • Κοινωνιολογία της γνώσης
  • ΤΠΕ στην εκπαίδευση και ηλεκτρονική μάθηση
  • Νέες μορφές εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτική έρευνα
  • Εκπαιδευτική αξιολόγηση

Στο πλαίσιο αυτό, η κατεύθυνση «Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό» στοχεύει στη θεωρητική εμβάθυνση και εξειδίκευση των μεταπτυχιακών φοιτητών παρέχοντας σε αυτούς γνώσεις, εφόδια και λειτουργικά εργαλεία για την περαιτέρω επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία τους στο πεδίο. Η κατεύθυνση απευθύνεται σε εν ενεργεία και σε υποψήφιους εκπαιδευτικούς, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σε επιμορφωτές εκπαιδευτικών, σε σχεδιαστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε σχεδιαστές και παραγωγούς εκπαιδευτικού υλικού (έντυπου και ψηφιακού).

 

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

Θεματική Ενότητα

ECTS

Γνωστικά αντικείμενα - μαθήματα

Εξάμηνο διδασκαλίας

Ώρες διδασκαλία / εξάμηνο

ECTS

Εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη

10

Εκπαιδευτική Έρευνα Ι

1ο

20

5

Εκπαιδευτική Έρευνα ΙΙ

2ο

20

5

Εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικό

10

Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό Ι

1ο

20

5

Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Υλικό ΙΙ 2ο 20 5
Κοινωνιολογία της γνώσης και των εκπαιδευτικών πρακτικών

10

Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και της Εκπαιδευτικής Γνώσης: Οι θεωρίες και η προβληματική των εκπαιδευτικών πρακτικών

1ο

20

5

Κοινωνιολογία της εκπαιδευτικής γνώσης: Εκπαιδευτική πολιτική, εκπαιδευτική γνώση, παιδαγωγικές ταυτότητες

2ο

20

5

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση (e-εκπαίδευση)

10

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση (e-εκπαίδευση) Ι

1ο

20

5

Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση (e-εκπαίδευση) ΙΙ

2ο

20

5

Νέες μορφές εκπαίδευσης (άτυπη, μη-τυπική, από απόσταση, ενηλίκων)

10

Νέες μορφές εκπαίδευσης I

1ο

20

5

Νέες μορφές εκπαίδευσης IΙ

2ο

20

5

Αξιολόγηση

10

Ανάλυση, σχεδιασμός και ανάπτυξη δράσεων αξιολόγησης

1ο

20 5
Πρακτικές αξιολόγησης και εκπαιδευτικά προγράμματα 2ο 20 5