Εντατικό Πρόγραμμα Erasmus PDF Εκτύπωση

To Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντονίζει το εντατικό Πρόγραμμα ΕRASMUS “Leadership For Learning in Education”.

Συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια:

University of Southampton, Southampton Education School

Pamukkale Universiyt, Faculty of Education Kinikli Campus

Czech University of Life Sciences Prague Institute of Education and Communication

Vytautus Magnus University, Department of Education

European University Cyprus, Department of Education Sciences

Dublin City University, School of Education Studies

To πρόγραμμα θα διεξαχθεί την περίοδο 29-6/12-7-2014, στην Κόρινθο

Στόχοι:

1. Εκπαιδευτικοί: Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στο ζήτημα της εκπαιδευτικής ηγεσίας. Σε θεωρητικό επίπεδο το εντατικό πρόγραμμα θα εξοικειώσει τους φοιτητές με τα διαφορετικά μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας, με έμφαση στα νέα δεδομένα. Μέσα από μια σειρά σεμιναρίων/διαλέξεων, παρουσιάσεων και συζητήσεων οι φοιτητές

(α) θα αναλύσουν με ποιον τρόπο και σε ποιο βαθμό η πολιτική της ΕΕ επηρεάζει (άμεσα ή έμμεσα) τη διαμόρφωση του πλαισίου εκπαιδευτικής πολιτικής σε εθνικό επίπεδο. Θα εντοπίσουν δομικούς παράγοντες που επηρεάζουν τα μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας

(β) θα συσχετίσουν τα εθνικά εκπαιδευτικά πλαίσια με μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας

(γ) θα συγκρίνουν διαφορετικές μορφές (αρχικής ή/ συνεχιζόμενης) εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και επάγγελματικής ανάπτυξης με στόχο την εκπαιδευτική ηγεσία και θα τις συσχετίσουν με τα διαφορετικά μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας, την ιστορία και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην κάθε χώρα, και

(δ) θα φωτίσουν δομικούς παράγοντες που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν την εφαρμογή της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής στις διάφορες χώρες.

2. Κοινωνικοί: Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα (α) βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων των φοιτητών και κατανόησης διαφορετικών πολιτισμικών χαρακτηριστικών, (β) ανάπτυξης δεσμών μεταξύ των συμμετεχόντων ιδρυμάτων (γ) ανάπτυξης μια διεπιστημονικής προσέγγισης στο πεδίο της οργάνωσης της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας.

Ομάδα στόχος: Φοιτητές ανώτατης εκπαίδευσης στα επιστημονικά πεδία της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Κύριες δραστηριότητες: Οι δραστηριότητες του προγράμματος περιλαμβάνουν τη διοργάνωση σεμιναρίων και διαλέξεων, ομαδικές παρουσιάσεις φοιτητών και εργαστήρια (workshops).Όλες οι δραστηριότες ακολουθούνται από συζητήσεις ώστε να διασφαλίζεται η ενεργή συμμετοχή των φοιτητών. Μια ημερίδα με προσκεκλημένους ομιλητές από ελληνικά πανεπιστήμια θα διοργανωθεί την τελευταία ημέρα του προγράμματος. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του πανεπιστημίου θα χρησιμοποιηθεί για τις προπαρασκευαστικές ενέργειες, την από απόσταση συνεργασία τωνσυμμετεχόντων, την αποτίμηση και διάχυση των αποτελεσμάτων και την εν γένει υποστήριξη του προγράμματος. Θα δημιουργηθεί ιστοσελίδα του προγράμματος στον υπάρχοντα ιστότοπο του πανεπιστήμιου, όπου θα αναρτηθούν όλες οι πληροφορίες για το πρόγραμμα και οι διάφορες επαφές και συνεργασίες. Επιπλέον ένας προστατευμένος χώρος εργασίας θα διατεθεί στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα για την ανταλλαγή κειμένων, ιδεών και απόψεων. Τα στατιστκά δεδομένα και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του προγράμματος θα δημοσιευθούν επίσης στην ιστοσελίδα τουπρογράμματος.

Κύρια (μαθησιακά) αποτελέσματα: Στη διάρκεια του προγράμματος οι φοιτητές αντιμετωπίζονται ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί ηγέτες. Στη διάρκεια του προγράμματος θα πρέπει να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφορετικών μοντέλων ηγεσίας. Θα πρέπει να έχουν αποκτήσει την ικανότητα να αναλύουν την πολιτική και την πρακτική στις συμμετέχουσες στο πρόγραμμα χώρες και να τις συσχετίζουν (α) με τον ευρωπαϊκό λόγο και την ευρωπαϊκή πολιτική και (β) το εκπαιδευτικό πλαίσιο και τις συγκεκριμένες συνθήκες που επικρατούν στις χώρες αυτές. Στο τέλος του προγράμματος θα πρέπει να είναι ικανοί να συγκρίνουν τα διαφορετικά μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας, τα πρόγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στις συμμετέχουσες χώρες, να διακρίνουν «καλές πρακτικές» και να κρίνουν το βαθμό στον οποίο αυτές είναι δυνατόν να μεταφερθούν σε άλλες χώρες.

Η μάθηση σε ένα πολυ-πολιτισμικό περιβάλλον με φοιτητές από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, βελτιώνει τις διαπολιτισμικές δεξιότητες των φοιτητών. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων αυτών είναι μια από τις σημαντικότερες προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός διεθνούς επιστημονικού δικτύου και μιας επιστημονικής κοινότητητας στο χώρο της εκπαιδευτικής ηγεσίας.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα/Παραδοτέα: Να δημιουργηθεί μια επιστημονική κοινότητα στο χώρο της εκπαιδευτικής ηγεσίας. Για το σκοπό αυτό οι συμμετέχοντες θα επικοινωνούν συστηματικά στη διάρκεια της προπαρασκευαστικής φάσης του προγράμματος, θα ανεβάσουν τις παρουσιάσεις τους στον ηλεκτρονικό χώρο εργασίας που θα δημιουργηθεί στον ιστότοπο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και στο τέλος του προγράμματος θα συστηματοποιήσουν και θα καταθέσουν σε μορφή άρθρου το εκπαιδευτικό υλικό που θα προκύψει από τις εργασίες του εντατικού προγράμματος. Θα ζητηθεί από τα συμμετέχοντα πανεπιστήμια να αναρτήσουν στις ιστοσελίδες τους ένα σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα που θα δημιουργήσει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου για την διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος. Θα γίνει επίσης προσπάθεια να δημοσιευτεί σε ένα συλλογικό τόμο το σύνολο των άρθρων και των παρουσιάσεων που θα προκύψει. Σε κάθε περίπτωση το υλικό που θα προκύψει από το πρόγραμμα θα είναι προσβάσιμο από τον ιστότοπο του Πανεπιστημίου, ενώ θα σταλεί και σχετικό newsletter με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε επιλεγμένους παραλήπτες.