Μεθοδολογία Κοινωνικής / Εκπαιδευτικής Έρευνας (Υ25) |
Μεθοδολογία Κοινωνικής/Εκπαιδευτικής Έρευνας (Υ25) Θανάσης Κατσής ECTS 5 Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων από τους φοιτητές όσον αφορά την οργάνωση, πραγματοποίηση και παρουσίαση ερευνητικών αποτελεσμάτων σε θέματα κοινωνικής και εκπαιδευτικής πολιτικής. Θέματα που θα συζητηθούν αφορούν τις μεθόδους βιβλιογραφικής ανασκόπησης, καταγραφής ερευνητικών ερωτημάτων ή υποθέσεων εργασίας, δειγματοληψίας, περιγραφική στατιστική, τεχνικές ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας, εγκυρότητα και αξιοπιστία των δεδομένων, χρήση του SPSS και κατασκευή ερευνητικού εργαλείου. Έμφαση θα δοθεί επίσης στην πραγματοποίηση μίας πιλοτικής έρευνας καθώς και στη γραπτή και προφορική παρουσίαση των ερευνητικών αποτελεσμάτων από τους ίδιους τους φοιτητές. Στόχοι: Με την ολοκλήρωση της ενότητας ο/η φοιτητής/τρια θα μπορεί να: (α) Πραγματοποιεί βιβλιογραφική επισκόπηση Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Δομή: 13 τρίωρες συναντήσεις και 13 τρίωρα εργαστήρια Αξιολόγηση: Γραπτή εργασία ώστε οι φοιτητές να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν τη δική τους εμπειρική έρευνα. Βιβλιογραφία Creswell J. (2011), Εκπαιδευτική Έρευνα. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, Έλλην/ Ίων, Αθήνα. Robson C. (2010), Η έρευνα του πραγματικού κόσμου, Gutenberg, Αθήνα. |