Σχεδιασμός και Αξιολόγηση Κοινωνικής Πολιτικής (ΚΚΠ1) |
Σχεδιασμός & Αξιολόγηση Κοινωνικής Πολιτικής (ΚΚΠ1) Δημήτρης Βενιέρης ECTS 4,5 Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση της Κοινωνικής Πολιτικής συνδέονται με τρεις κύριους άξονες ανάλυσης. Πρώτον, με την έννοια της ορθολογικής και αποτελεσματικής χρήσης των περιορισμένων πόρων καθώς και τη συνεπή εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών βάσει αρχών και στόχων. Δεύτερον, με τη θεωρητική ανάλυση αναγκών και με την πρακτική άσκηση πολιτικών κοινωνικής ευημερίας για την κάλυψη τους. Τρίτον, με τη διεπιστημονική προσέγγιση άσκησης Κοινωνικής Πολιτικής διότι δανείζονται μεθόδους και στηρίζονται σε έρευνες από επιστημονικά πεδία όπως η επιχειρησιακή έρευνα, η οργανωτική θεωρία, τα οικονομικά, η στατιστική, η κοινωνική ψυχολογία. Το μάθημα μετέρχεται πλούσιας εμπειρικής έρευνας που καταδεικνύει το νευραλγικό ρόλο των διαδικασίας του σχεδιασμού και την αλληλένδετη κρισιμότητα της διαδικασίας αξιολόγησης ( σκοπός/στόχοι αξιολόγησης στην κοινωνική πολιτική, οι βασικές προσεγγίσεις της αξιολόγησης των προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής, αποτελέσματα/αντίκτυπος αξιολόγησης, κλπ). Στόχοι Αποστολή του μαθήματος είναι η ανάδειξη και η κατανόηση της συμβολής της διαδικασίας του κοινωνικού σχεδιασμού στη λήψη ορθολογικών αποφάσεων, τη διαμόρφωση και την εφαρμογή κοινωνικών παρεμβάσεων με γνώμονα/σκοπό την προαγωγή της κοινωνικής δικαιοσύνης. Αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας αυτής είναι η φάση της αξιολόγησης, με παράλληλη αυθύπαρκτη διάσταση ξεχωριστής σημασίας. Στους στόχους του μαθήματος περιλαμβάνονται η παρουσίαση συγκεκριμένων τεχνικών σχεδιασμού και αξιολόγησης, η κατανόηση του τρόπου χρήσης των ποσοτικών δεικτών και σύνθετων κριτηρίων/προδιαγραφών στην κοινωνική παρέμβαση. Προσδοκώμενα Μαθησιακά Aποτελέσματα
Δομή 13 τρίωρα εβδομαδιαία μαθήματα Αξιολόγηση Οι φοιτητές αξιολογούνται με γραπτό διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου διδασκαλίας με βάση το περιεχόμενο των μαθημάτων. Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα εκπόνησης ατομικών εργασιών που δύνανται να βελτιώσουν την τελική βαθμολογία μέχρι δύο μονάδες. Βιβλιογραφία Herman J.L., Morris L.L. & Fitz-Gibbon C.T. (1987), Evaluator’s Handbook, Sage, London. |