Καρακατσάνη Δέσποινα Εκτύπωση

 

 

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ
Καθηγήτρια
Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

 

Επικοινωνία: τηλέφωνο γραφείου 27410-74984
(fax) 30-27410-74990
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 
Ημέρες και ώρες γραφείου: Τρίτη 14.00-15.00, Παρασκευή 14.00-15.00

 

Βιογραφικό σημείωμα

Η Δέσποινα Καρακατσάνη σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Paris 8-Saint-Denis-Vincennes και στη Διδακτική Ιστορίας και Γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο Paris 7, Jussieu. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή στο πεδίο των Επιστημών της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Paris 8 Saint-Denis-Vincennes (1998). Δίδαξε στo Πανεπιστήμιο Κρήτης και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης την περίοδο. Διορίστηκε Λέκτορας στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης το 2000. Από το 2004 διδάσκει στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και από το 2006 στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.

Διετέλεσε Πρόεδρος του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής (2015-2019) και της Eυρωπαϊκής Εταιρείας Cice-Childrens’ Identity and Citizenship in Europe (2016-2018). Είναι υπεύθυνη του πιλοτικού προγράμματος εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική Φρενέ στην Πελοπόννησο (2018-2019) και ιδρυτικό μέλος της παιδαγωγικής ομάδας ‘Σκασιαρχείο’.

Υπήρξε Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Oxford Brookes University το 2010-2011. Συνεργάζεται σε ερευνητικά προγράμματα με το DARE (Demoracy and Human Rights Education in Europe), το NECE (Νetworking European Citizenship Education) και το CiCe-Childrens’ Identity and Citizenship in Europe.

Άρθρα και μελέτες της έχουν δημοσιευτεί σε πολλά ελληνικά και ξένα περιοδικά. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εντάσσονται η ιστορία των παιδαγωγικών θεωριών και θεσμών, η κοινωνική και πολιτική εκπαίδευση, η σχέση εκπαίδευσης και πολυπολιτισμικότητας, τα εναλλακτικά εκπαιδευτικά μοντέλα-παιδαγωγική Φρενέ, η σωφρονιστική εκπαίδευση και η ιστορία της κοινωνικής πρόνοιας για το παιδί.