![dsep-logo-en](/sites/default/files/styles/large/public/images/2024-03/logo-dsep-en.png?itok=6PkON3fJ)
Καθηγήτρια Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Γνωστικό Αντικείμενο: Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική
1. ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ
• Διδακτορικό του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (Οκτώβριος 2001).
“Η Κινητικότητα Ξένων Φοιτητών προς την Ελλάδα: 1974‐1995”.• Πάντειο Πανεπιστήμιο – Πτυχίο Κοινωνιολογίας • London School of Economics – London University – M.Sc. in Sociology • Deree College - B.A. in Sociology
2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣτο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος διδάσκω τα μαθήματαΚατά τα ακαδημαϊκά έτη 2011-12 έως και 2018:
• Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Πολιτική:
Υποχρεωτικό Μάθημα Κορμού.
• Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Πολιτικές:
Υποχρεωτικό Μάθημα Κορμού.
• Πολιτικές Ανωτάτης Εκπαίδευσης:
Υποχρεωτικό Μάθημα Κατεύθυνσης Εκπαιδευτικής Πολιτικής
• Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση:
Υποχρεωτικό Μάθημα Κατεύθυνσης Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Συνεργάζομαι επίσης με τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του Τμήματος διδάσκοντας μάθημα για την Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική με έμφαση στις διαστάσεις ποιότηταςΣτο παρελθόν έχω συνεργαστεί τόσο με μεταπτυχιακά προγράμματα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών όσο και του Πανεπιστημίου Πατρών.3. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
2018-2022:
Επιστημονική υπεύθυνη της ομάδας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και εκπρόσωπος του στο Δίκτυο CESSDA/So.Da.Net in Action (Γ΄Φάση). Το Δίκτυο So.Da.Net αποτελεί την ελληνική ερευνητική υποδομή για τη συλλογή και τεκμηρίωση ερευνών στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Eκπροσωπεί την Ελλάδα στη CESSDA (Consortium of European Social Science Data Archives - cessda.net), μια υποδομή μεγάλης κλίμακας του Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας για τις κοινωνικές επιστήμες, που δημιουργήθηκε μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκό Φόρουμ Στρατηγικής για τις Ερευνητικές Υποδομές (European Strategy Forum on Research Infrastructures-ESFRI) και εντάχθηκε τον Ιούνιο του 2013 στον Οδικό Ευρωπαϊκό Χάρτη για τη δημιουργία ερευνητικών υποδομών. Χρηματοδότηση Γενική Γραμματεία Έρευνας Τεχνολογίας.
2018-2019 :
Ερευνήτρια στην έρευνα του ΙΕΠ "Μείωση και πρόληψη της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και προώθηση της ισότιμης πρόσβασης σε ποιοτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς επίσης και σε τυπικές, μη τυπικές και άτυπες δυνατότητες εκπαίδευσης για την επανένταξη στην εκπαίδευση και την κατάρτιση - Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο της πράξης "Επιστημονική υποστήριξη σχεδιασμού εξειδίκευσης δράσεων ΠΕΣ". Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά στην διεύθυνση http://iep.edu.gr/pes/index.php/meletes-ergou
2016-2020:
Συντονίστρια του προγράμματος EQASA – Εurope and Quality Assurance in Asia
To Πρόγραμμα προωθεί την Ευρωπαϊκή πολιτική για τον εκσυγχρονισμό της ανώτατης εκπαίδευσης των Χωρών της Ανατολικής Ασίας (Ινδία-Νεπάλ-Αφγανιστάν) μεσα από τη συνεργασία Ευρωπαίων εταίρων με της χώρες της ASEAN (Region 6). Ειδικότερα, θα αναπτυχθούν: α) προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης πανεπιστημιακών, β) νέα εργαλεία διδασκαλίας και μάθησης και νέες προσεγγίσεις με στόχο την προώθηση της φοιτητοκεντρικής μάθησης και τη συμμετοχή φοιτητών και εργοδοτών στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, γ) διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας για τα παραπάνω. Χρηματοδότηση Ε.Ε., Erasmus+/ΚΑ2 Capacity Building in the Field of Higher Education. Το έργο παρατάθηκε κατά ένα έτος λόγω COVID-19
2015-2018:
Επιστημονική υπεύθυνη της ομάδας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα HUB4GROWTH (Heightening University-Business Partnerships for Smart and Sustainable Growth in Asia – Vietnam, Cambodia, Nepal, Mongolia). Το Πρόγραμμα στοχεύει στη ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και των σχέσεων πανεπιστημίων - αγοράς εργασίας στις χώρες της Ασίας που συμμετέχουν. Στα συμμετέχοντα πανεπιστήμια θα δημιουργηθούν ιδρυματικές δομές που θα εντείνουν τη συνεργασία πανεπιστημίων και επιχειρήσεων. Θα αναπτυχθεί οδηγός καλών πρακτικών μετά από μελέτη σκοπιμότητας και σύγκριση με τις αντίστοιχες πρακτικές της Ε.Ε.. Χρηματοδότηση Ε.Ε., Erasmus+/ΚΑ2 Capacity Building in the Field of Higher Education.
2015-2018:
Επιστημονική υπεύθυνη της ομάδας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα IMEP (Internationalization and Modernization of Education and Processes in the Higher Education of Uzbekistan). To Πρόγραμμα προωθεί μεταρρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση του Ουζμπεκιστάν με τη συνεργασία Ευρωπαίων εταίρων. Ειδικότερα, θα αναπτυχθούν: α) προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης πανεπιστημιακώ, β) νέα εργαλεία διδασκαλίας και μάθησης και νέες προσεγγίσεις με στόχο την εμπλοκή φοιτητών και εργοδοτών στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, γ) διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας για τα παραπάνω. Χρηματοδότηση Ε.Ε., Erasmus+/ΚΑ2 Capacity Building in the Field of Higher Education.
2014:
Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας για την Ιδρυματική Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Εσωτερική χρηματοδότηση Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
2013-2015:
Επιστημονική υπεύθυνη της ομάδας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και εκπρόσωπος του στο Δίκτυο CESSDA/So.Da.Net (B΄Φάση). Το Δίκτυο So.Da.Net αποτελεί την ελληνική ερευνητική υποδομή για τη συλλογή και τεκμηρίωση ερευνών στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Eκπροσωπεί την Ελλάδα στη CESSDA (Consortium of European Social Science Data Archives - cessda.net), μια υποδομή μεγάλης κλίμακας του Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας για τις κοινωνικές επιστήμες, που δημιουργήθηκε μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκό Φόρουμ Στρατηγικής για τις Ερευνητικές Υποδομές (European Strategy Forum on Research Infrastructures-ESFRI) και εντάχθηκε τον Ιούνιο του 2013 στον Οδικό Ευρωπαϊκό Χάρτη για τη δημιουργία ερευνητικών υποδομών. Χρηματοδότηση Γενική Γραμματεία Έρευνας Τεχνολογίας.
2013-2014:
Συντονίστρια του Ευρωπαϊκού Εντατικού Προγράμματος (Erasmus Intensive Programme) “Learning for Leadership in Education”. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Southampton University (UK), Dublin City University (Ireland), Pammukale University (Turkey), Rzeszow University (Poland), Vytautus Magnus University (Lithuania), European University Cyprus. Χρηματοδότηση από Ε.Ε., Πρόγραμμα Erasmus.
2012-2015:
Συμμετοχή ως μέλος της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Πρόγραμμα «Πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Μελέτη των Κοινωνικών, Εκπαιδευτικών και Θεσμικών Διαστάσεων της Ζήτησης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, των Προβλημάτων και των Πολιτικών Ικανοποίησής της – μια Συγκριτική και Εμπειρική Προσέγγιση», υπό την επιστημονική ευθύνη του Καθηγητή Δ. Ματθαίου. Χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο της Δράσης «Θαλής».
Συγκεκριμένα, διερευνώνται: α) οι παράγοντες που διαμορφώνουν τη ζήτηση ανώτατης εκπαίδευσης β) η κοινωνική κατανομή της αποτυχίας γ) το κόστος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δ) οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές παράμετροι των εξετάσεων, ε) οι πολιτικές αντιμετώπισης της ζήτησης για ανώτατη εκπαίδευση και στ) τα συστήματα πρόσβασης σε επιλεγμένο αριθμό χωρών υπό το πρίσμα της αξιοποίησής τους ως προτύπων προς αντιγραφή ή στα πλαίσια νομιμοποίησης προαποφασισμένων πολιτικών.
2011- 2014:
Επιστημονική Υπεύθυνη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Quality Assurance through the Professional Development of Academic Leaders – QAPD». Χρηματοδότηση από Ε.Ε., Tempus.
To Πρόγραμμα έχει ως στόχο την ανάπτυξη δραστηριοτήτων αξιολόγησης σε Πανεπιστήμια του Ουζμπεκιστάν και τη δημιουργία Oδικού Χάρτη (Roadmap) για τη Διασφάλιση Ποιότητας, καθώς και τη διευκόλυνση της επαγγελματικής ανάπτυξης των ακαδημαϊκών. Οι επιμέρους φάσεις του Προγράμματος αφορούν στο σχεδιασμό και στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημίων, καθώς και στην αξιολόγησή τους με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας.
2010-2012:
Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα TRACKIT! υπό την επιστημονική ευθύνη του Καθηγητή Δ. Κλάδη. Χρηματοδότηση από την Ε.Ε. στο πλαίσιο του Lifelong Learning Programme.
Το Πρόγραμμα διερευνά τους τρόπους που τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης παρακολουθούν την πορεία των φοιτητών τους στη διάρκεια των σπουδών τους, την περαιτέρω εκπαιδευτική πορεία των αποφοίτων τους και την απορρόφηση τους στην αγορά εργασίας. Το Πρόγραμμα έχει συγκριτικό χαρακτήρα και στοχεύει:
• Στην αποτύπωση τρόπων και μοντέλων παρακολούθησης της πορείας των φοιτητών/αποφοίτων σε Ευρωπαϊκό, εθνικό και ιδρυματικό επίπεδο.
• Σε μια πρώτη αποτίμηση των διαδικασιών που οργανώνονται σε επίπεδο ιδρύματος.
• Στην προσέγγιση των προκλήσεων και των πιθανών προβλημάτων που σχετίζονται με την παρακολούθηση της πορείας των φοιτητών/αποφοίτων των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης.
2009-2010:
Συμμετοχή στο Πρόγραμμα CESSDA/ So.Da.Net (Φάση Α΄) υπό την επιστημονική ευθύνη της Καθηγήτριας Χ. Κουλούρη.
Εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για την ανάπτυξη μεγάλων ερευνητικών υποδομών του Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας (ESFRI Roadmap). Χρηματοδότηση Γενική Γραμματεία Έρευνας Τεχνολογίας.
2004-2006:
Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στο Πρόγραμμα: «Πανεπιστήμιο και Τοπική Κοινωνία: Περιφερειακός Ρόλος και Κοινωνικές Διαστάσεις της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης», υπό την επιστημονική ευθύνη του Καθηγητή Β. Κουλαϊδή. Χρηματοδότηση ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ – Δράση ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ.
2003-2006:
Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Πατρών στο Πρόγραμμα «Προφίλ των Ελληνικών Πανεπιστημίων» υπό την επιστημονική ευθύνη του Καθηγητή Γ. Σταμέλου. Εσωτερική Χρηματοδότηση του Πανεπιστημίου Πατρών –Πρόγραμμα Καραθεοδωρή.
2002-2004:
Ερευνήτρια στο Ελληνικό Κέντρο της Ι.Ε.Α. (International Association for the Evaluation of Educational Achievement), Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΑΠΗ. Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα: “Higher Education Institutions’ Responses to European Integration and Globalization. Developing International Activities in a Multilevel Policy Context (ΗΕΙGLO)” υπό την επιστημονική ευθύνη της Καθηγήτριας Γ. Κοντογιαννοπούλου-Πολυδωρίδη. Χρηματοδότηση από Ε.Ε. στο πλαίσιο της Δράσης Improving Human Potential.
Ερευνήτρια στο Κέντρο Κοινωνικής Πολιτικής & Κοινωνικής Μορφολογίας (ΚΕ.Κ.ΜΟ.ΚΟ.Π.) του Παντείου Πανεπιστημίου, στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “Gender friendly and women sensitive public policies: A Comparative Analysis of Their Progress and Impact” (ΕQUAPOL), υπό την επιστημονική ευθύνη της Λέκτορος Μ. Στρατηγάκη. Χρηματοδότηση από Ε.Ε. στο πλαίσιο της Δράσης Improving Human Potential.
1999-2001:
Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τ.Ε.Α.Π.Η.) σε δύο Ευρωπαϊκά Προγράμματα, υπό την επιστημονική ευθύνη της Καθηγήτριας Γ. Κοντογιαννοπούλου - Πολυδωρίδη.
• «Higher Education Admissions and Student Mobility in the European Union» (ΑDΜΙΤ). Χρηματοδότηση από Ε.Ε. στο πλαίσιο της Δράσης Τargeted Socioeconomic Research (TSER).
• «Effective School Improvement» (ESI). Χρηματοδότηση από Ε.Ε. στο πλαίσιο της Δράσης Τargeted Socioeconomic Research (TSER).
1996-2000:
Βοηθός έρευνας στο Κέντρο Κοινωνικής Πολιτικής & Κοινωνικής Μορφολογίας (ΚΕ.Κ.ΜΟ.ΚΟ.Π.) του Παντείου Πανεπιστημίου σε τέσσερα Προγράμματα υπό την επιστημονική ευθύνη του Καθηγητή Δ. Τσαούση.
• 1998-2000: «Τάσεις Διεθνοποίησης της Πανεπιστημιακής και Περιπανεπιστημιακής Εκπαίδευσης». Χρηματοδότηση από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ).
• 1998-2000: «Εθνική Βάση Βιβλιογραφικών Δεδομένων για την ελληνική κοινωνία και τον απανταχού ελληνισμό ΓΛΑΥΚΑ». Χρηματοδότηση από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ).
• 1997-1998: «Μη επίσημη πανεπιστημιακή εκπαίδευση στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης»: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα, 4ο Framework Programme Τargeted Socioeconomic Research –TSER.
• 1996-1997: «Συμμετοχή των Ελληνικών Α.Ε.Ι. & Τ.Ε.Ι. στα Προγράμματα Erasmus & Lingua στην περίοδο 1987-1995». Εσωτερική χρηματοδότηση από την Επιτροπή Ερευνών του Παντείου Πανεπιστημίου.
1. Παπαδιαμαντάκη Γ. (2023) «Από την κοινωνία της γνώσης στην 4η βιομηχανική επανάσταση» Στο: Β. Καραμανωλάκης (επιμ.). Εκπαίδευση και εκπαιδευτική Πολιτική. Αθήνα: ΕΚΠΑ και Τράπεζα Πειραιώς – Επετειακή έκδοση – Τα διακόσια χρόνια του Ελληνικού Κράτους Δομές και Θεσμοί
2. Παπαδιαμαντάκη Γ. (2020) «Διαδικασίες πιστοποίησης και η διακυβέρνηση του Πανεπιστημίου» Στο: Δ.Τσακίρη-Ν.Φωτόπουλος (επιμ.) Η εκπαιδευτική πολιτική στα σταυροδρόμια των κοινωνικών και πολιτικών επιστημών. Αθήνα: Γράμματα
3. Παπαδιαμαντάκη Γ. – Φραγκούλης Γ. (2020) «Φοιτητικές παρατάξεις και διακυβέρνηση του Πανεπιστημίου» Στο: Β.Πλιόγκου-Δ.Καρακατσάνη (επιμ.) Σύγχρονες τάσεις στην παιδαγωγική θεωρία και πρακτική: Δημοκρατία-πολιτειότητα-ετερογένεια. Αθήνα: Gutenberg
4. Papadiamantaki Y, Fragoulis G (2020) Overview of Higher Education (Greece), DOI: 10.5040/9781350996489.0009, Bloomsbury Education and Childhood Studies, διαθέσιμη στο https://www.becs-bloomsbury.com/article?docid=b-9781350996489&tocid=b-9781350996489-009&st=
5. Παπαδιαμαντάκη Γ. (2019) Έκθεση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ http://iep.edu.gr/pes/images/pes/files/p1233-VET.pdf
6. Παπαδιαμαντάκη Γ. (2019) Τελική έκθεση ερευνητικών αποτελεσμάτων της έρευνας πεδίου για την μαθητική διαρροή, διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ http://iep.edu.gr/pes/images/pes/files/p1234-FinalReportResearchResults.pdf
7. Papadiamantaki Y, Blaya A (2018), Quality assurance in South Asian HEI’s: India, Nepal and Afghanistan – A needs analysis, διαθέσιμο στο http://www.eqasa-project.eu/wp-content/uploads/2020/05/EQASA_Needs_Analysis_report-_comp.pdf
8. Papadiamantaki, Y. (2018) Quality Assurance Processes in India, Nepal and Afghanistan: A qualitative qnalysis of the context, διαθέσιμο στο http://www.eqasa-project.eu/wp-content/uploads/2020/11/WP1_Quality-Assurance-Processes-A-Qualitative-Analysis-of-the-Context.pdf
9. Papadiamantaki, Y, Fragoulis G, and Douka, I. (2018) Promoting graduates employability through the incorporation of placement in the curricula: The case of the Department of Social and Educational Policy of the University of the Peloponnese, Proceedings of the International Conference “Innovation and Entrepreneurship in Asian Universities”, Vietnam, Danang, 10-11 October.
10. Παπαδιαμαντάκη Γ. (2017) Το Πανεπιστήμιο και οι πολιτικές για την κοινωνία της γνώσης, Αθήνα: Gutenberg, Τυπωθήτω
11. Φραγκούλης Γ και Παπαδιαμαντάκη Γ. (2017) «Η συγκρότηση της γνώσης στην ειδική αγωγή: κυρίαρχοι λόγοι και ιεραρχήσεις» Στο: Α.Ζ. Σιδέρη, Ε. Ντεροπούλου-Ντέρου και Κ. Παπαδοπούλου (επιμ.) Η έρευνα στην εδική αγωγή, στην ενταξιακή εκπαίδευση και στην αναπηρία, Τ΄ Ε΄ . Αθήνα: Πεδίο.
12. Παπαδιαμαντάκη Γ. και Φραγκούλης Γ. (2016) «Πανεπιστήμια και αυτονομία: Λόγος και αντίλογος με αφορμή το Ν. 4009/11» στο Γ.Σταμέλος-Ζ.Γαβριηλίδου (επιμ). Επιχειρώντας τη μεταρρύθμιση: Μεταξύ πολιτικής (policy) και πολιτικών (politics), Πατρα: Ηepnet (σσ. 218-245).
13. Παπαδιαμαντάκη, Γ. Φραγκούλης, Γ και Σορολιού, Ε «Φοιτητική Συμμετοχή στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Φοιτητικές Εκλογές στην Ελλάδα», Αcademia, Vol. 6 Nr.1,2016 pp. 198-220 (στα Αγγλικά).
14. Oonk, H., Kontogiannopoulou-Polydorides, G., Lange, D., Papadiamantaki, Y. (2014) “Editorial: Young Europeans in an era of crises. Citizenship education in a new perspective”. Journal of Social Science Education, Vol. 13 (3). DOI 10.2390/jsse-v13-i3-1358.
15. Papadiamantaki, Y. (2014) “Active citizenship in university education: Lessons learnt in times of crisis”. Journal of Social Science Education, Vol. 13 (3), pp. 90-97. DOI 10.2390/jsse-v13-i3-1358.
16. Papadiamantaki, Y., Zuzeviciute, V. (2014) “Quality assurance and quality enhancement: prerequisites and dimensions for the development of a quality culture”. In: National Erasmus+ Office in Uzbekistan (ed) TEMPUS: 20 years of programme activities in Uzbekistan. Tashkent.
17. Μοσχολούρη, Χ. και Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2014) «Κοινωνικά δίκτυα και ένταξη των κινητικά αναπήρων». Στο: Α.Ζ. Σιδέρη, Ε. Ντεροπούλου-Ντέρου και Κ. Παπαδοπούλου (επιμ.) Η έρευνα στην εδική αγωγή, στην ενταξιακή εκπαίδευση και στην αναπηρία, Τ΄ Δ΄ . Αθήνα: Πεδίο.
18. Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2012). «Εισαγωγή – αναζητώντας το Νέο Σχολείο: μια ελληνική εκδοχή της ευρωπαϊκής πολιτικής». Στο: Γ. Παπαδιαμαντάκη και Δ. Καρακατσάνη (επιμ.) Σύγχρονα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής: αναζητώντας το Νέο Σχολείο (σσ. 15-50). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
19. Φραγκούλης, Γ. και Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2012). «Η Σχολική μονάδα ως πεδίο διαπραγμάτευσης τηςεκπαιδευτικής πολιτικής». Στο: Γ. Παπαδιαμαντάκη και Δ. Καρακατσάνη (επιμ.) Σύγχρονα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής: αναζητώντας το Νέο Σχολείο (σσ. 227-254). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
20. Παπαδιαμαντάκη, Γ. και Φραγκούλης, Γ. (2012α). «Ζητήματα οργάνωσης και διοίκησης στα επαγγελματικάλύκεια: Προκλήσεις διαχείρισης ενός πολυπολιτισμικού περιβάλλοντος». Στο: Γ. Παπαδιαμαντάκη και Δ. Καρακατσάνη (επιμ.) Σύγχρονα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής: αναζητώντας το Νέο Σχολείο (σσ. 131-147). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
21. Παπαδιαμαντάκη, Γ. και Φραγκούλης, Γ. (2012β). «Αντιλήψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών στα ΕΠΑ.Λ:Πορεία προς το σχολείο του 21ου αιώνα(;)». Πρακτικά 7ου πανελλήνιου συνεδρίου με θέμα «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», Νοέμβριος (σσ. 1504-1513). Πανεπιστήμιο Κρήτης.
22 Παπαδιαμαντάκη, Γ. και Φραγκούλης Γ. (2012γ). «Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών και ΕκπαίδευσηΕκπαιδευτικών: Δυνατότητες και Περιορισμοί για τη Μετάβαση στην Κοινωνία της Γνώσης». Στο: Ε. Γουργιώτου (επιμ.) «Μετάβαση και Συνέχεια στην Εκπαίδευση» (σσ. 584-593). Πανεπιστήμιο Κρήτης.
23. Papadiamantaki, Y. and Karakatsani, D. (2011a). “Teacher training for active citizenship”. In: P. Cunningham andN. Fretwell (eds.) Europe’s future: Citizenship in a changing world (pp. 437-446). London: CiCe.
24. Papadiamantaki, Y. and Karakatsani, D. (2011b). “Active learning for active citizenship in higher education”.Πρακτικά 3rd South European and Mediterranean Conference Citizenship, identity and culture: Inclusive society under crisis. Department of Primary Education, University of Patras.
25. Σορολιού, Ε. και Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2011). «Άτομα υψηλών ικανοτήτων μάθησης: Παιδιά θ(α)ύματα ...των εκπαιδευτικών πολιτικών». Στο: Εταιρεία Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος (επιμ.) Η Ειδική Αγωγή αφετηρίαεξελίξεων στην επιστήμη και στην πράξη (σσ. 223-234). Αθήνα: Γρηγόρης.
26. Papadiamantaki, Y. and Malliara, P. (2009) “On Risk, uncertainty and ambivalence: Teachers’ views oncultural diversity and conflict in two “mainstream” vocational education high schools (TEE/EPAL)”. Πρακτικά τουΔιεθνούς Συνεδρίου International Association of International Education 2009 «Paideia, Polity, Demoi». Αθήνα.
27. Stamelos, G. Papadiamantaki, Y. and Kavasakalis, A. (2007). “Negotiating Quality: The crisis of the Greek publicuniversity”. Πρακτικά, XIII World Congress of Comparative Education Societies. Sarajevo.
28. Stamelos, G., Papadiamantaki Y., and Vassilopoulos, A. (2006). “European policies implementation in theGreek primary education university departments (PTDEs)”. In: J. Sprogoe & Th. Winther-Jensen (eds) Identity,Education and Citizenship – Multiple Interrelations (pp. 291-306). Frunkfurt am Main: Peter Lang.
29. Papadiamantaki, Y., Stamelos, G. and Bartzakli M., (2006). “Quality assurance: changing policy agendas, powerrelations and the implementation of European policies at national level: the case of Greece”. Πρακτικά (ηλεκτρονική μορφή). AFEC Conference Education/Training: the Search for Quality. Hô Chi Minh Ville.
30. Kontogiannopoulou-Polydorides, G., Stamelos, G., and Papadiamantaki, Y. (2005). “Internationalization andacademic hierarchies in Greece: Culture, power and agency”. In: J. Huisman and M. van der Wende (eds). OnCooperation and Competition II, Institutional Responses to Internationalisation, Europeanisation andGlobalisation (pp. 145-174). ACA Papers on International Cooperation in Education. Bonn: Lemmens.
31 Van der Wende, M., Coate, K., Kontogiannopoulou-Polydorides, G., Lub, A., Stamelos, G., Papadiamantaki, Y. and Williams, G. (2005) “International Comparative Analysis”. In: J.Huisman and M. van der Wende (eds) OnCooperation and Competition II. Institutional Responses to Internationalisation, Europeanisation andGlobalisation (pp. 201-234). ACA Papers on International Cooperation in Education. Bonn: Lemmens.
32. G.Kontogiannopoulou Polydorides, G. Stamelos, G. and Papadiamantaki, Y. (2004) “Greece”. In: J. Huismanand M. van der Wende (eds), On Cooperation and Competition, National and European Policies for theInternationalisation of Higher Education (193-222). ACA Papers on International Cooperation in Education. Bonn: Lemmens.
33. Stamelos, G., Papadiamantaki, Y., Vassilopoulos, A. and Bartzakli, M. (2004) “European Higher Education Area(EHEA): The Greek case”. Πρακτικά (ηλεκτρονική μορφή), XII the World Congress of Comparative Education. Avana.
34. Stamelos, G. and Papadiamantaki, Y. (2004). “The Attractiveness of the Academic Workplace. CountryReport Greece”. In: J. Enders and E. de Weert (eds). The International Attractiveness of the AcademicWorkplace in Europe (pp. 183-203). Frankfurt.
35. Papadiamantaki, Y. and Riga, V. (in collaboration with M. Stratigaki and N. Kokosalakis) (2004) “Greece: State ofthe Art Report”. EQUAPOL: Gender Sensitive and Women Friendly Public Policies: A Comparative Analysis ofTheir Progress and Impact. In: EU Research on Social Sciences and Humanities (pp. 103-119). EUR 21324.
36. Aτέσογλου, Α., Βελλή, Α., Παπαδιαμαντάκη, Γ. και Τσαούσης, Δ.Γ. (2003). «Η διεθνοποίηση τηςπεριπανεπιστημιακής εκπαίδευσης και κατάρτισης». Στο: Δ. Γ. Τσαούσης (επιμ.) Από τη διεθνοποίηση τωνπανεπιστημίων προς την παγκοσμιοποίηση της εκπαίδευσης. Εξελίξεις μιας δεκαπενταετίας: η περίπτωση τηςΕλλάδας (σσ. 475-490). Αθήνα: Gutenberg.
37. Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2003α). «Αλλοδαποί φοιτητές και σπουδαστές στην Ελλάδα: η κρατική πολιτική». Στο:Δ.Γ. Τσαούσης (επιμ.) Από τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων προς την παγκοσμιοποίηση τηςεκπαίδευσης. Εξελίξεις μιας δεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας (σσ. 275-332). Αθήνα: Gutenberg.
38. Τσαούσης, Δ.Γ. και Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2003). «Η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα Εrasmus». Στο: Δ.Γ.Τσαούσης (επιμ.) Από τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων προς την παγκοσμιοποίηση της εκπαίδευσης.Εξελίξεις μιας δεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας (σσ. 336-386). Αθήνα: Gutenberg.
39. Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2003β). «Erasmus – Φοιτητική κινητικότητα των ΑΕΙ». Στο: Δ. Γ. Τσαούσης (επιμ.) Απότη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων προς την παγκοσμιοποίηση της εκπαίδευσης. Εξελίξεις μιαςδεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας (σσ. 387-452). Αθήνα: Gutenberg.
40. Παπαδιαμαντάκη, Γ. (2003γ). «Erasmus – σπουδαστική κινητικότητα των ΤΕΙ». Στο: Δ. Γ. Τσαούσης (επιμ.) Από τη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων προς την παγκοσμιοποίηση της εκπαίδευσης. Εξελίξεις μιαςδεκαπενταετίας: η περίπτωση της Ελλάδας (σσ. 453-474). Αθήνα: Gutenberg.
41. The Admit Project Team (2002) “Higher Education Admissions and Student Mobility: the ADMIT researchProject”. European Educational Research Journal, Vol 1(No.1), pp 151-172.
42. West, Α. et al. (2001) “Higher education admissions and student mobility within the EU: ADMIT”. Clare MarketPapers 18, Centre for Educational Research. London: London School of Economics and Political Science.
43. Kontogiannopoulou-Polydorides, G. and Papadiamantaki, Υ. (2001) “The Validity of ESI model in Greece”. In:B.P.M Creemers (ed). The validity of the ESI model in eight European countries. The results of national conferences on effective school improvement (pp. 49- 76). Groningen: GION.
44. ESI Team (2001) A Framework for Effective School Improvement (G.J.Reezigt ed), Groningen : GION
45. Kontogiannopoulou-Polydorides, G. Stamelos, G. Vassilopoulos, A. and Papadiamantaki, Y. (2000) “Effectiveschool improvement: Greek case studies”. In: Jonk D. R. (ed) Effective school improvements programmes: Adescription and evaluation of ESI programmmes in eight European countries (pp. 223-261). Groningen: GION.
46. Παπαδιαμαντάκη, Γ. (1998) Η Ελληνική Συμμετοχή στο Πρόγραμμα Erasmus: 1988-1995. ΚΕ.Κ.ΜΟ.ΚΟ.Π., Ενημερωτική Έκθεση 34, Φεβρουάριος.