Εκδήλωση με θέμα: Δημοκρατία, Εκπαίδευση και Ιδιότητα του πολίτη

Η κατεύθυνση Πολιτικές για τη Μετανάστευση, τις διακρίσεις και την ιδιότητα του πολίτη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Κοινωνική Πολιτική του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σας προσκαλεί στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί  διαδικτυακά την Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2020, ώρα 17.00

με θέμα: Δημοκρατία, Εκπαίδευση και Ιδιότητα του πολίτη

Ομιλητές:
Dr Michalis Kakos, Carnegie School of Education, Leeds Beckett UniversityO ρόλος της κοινωνικής και πολιτικής εκπαίδευσης την εποχή της πανδημίας
Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης,
Επίκουρος Καθηγητής ΕΚΠΑ

Δημοκρατική κουλτούρα και εκπαίδευση. Μία πρόκληση για την Ευρώπη των ταυτοτήτων

Οργάνωση και συντονισμός εκδήλωσης: Δέσποινα Καρακατσάνη, Καθηγήτρια 
Για την παρακολούθηση της εκδήλωσης, απαιτείται η σύνδεση μέσω skype for business στην εικονική αίθουσα 
https://meet.lync.com/uopel-office365/ptsiotakis/IXB9A3DS

O ρόλος της κοινωνικής και πολιτικής εκπαίδευσης την εποχή της πανδημίας

Οι καταστάσεις και οι εξελίξεις των τελευταίων μηνών έχουν φέρει ένα τεράστιο φάσμα αλλαγών στον τρόπο λειτουργίας των κοινωνιών και στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Επειδή όμως ακριβώς οι αλλαγές αυτές προκύπτουν αλλά και συνιστούν μια κρίση, αποτελούν και μια εξαιρετική ευκαιρία για μελέτη και κατανόηση διαφόρων πτυχών του τρόπου λειτουργίας αυτών των κοινωνιών αλλά και της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης γενικότερα.

Στην παρουσίαση αυτή  θα συζητήσουμε τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί και που επηρεάζουν συγκεκριμένα την εκπαιδευτική διαδικασία, την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε αυτήν και το αντικείμενο και τις προσδοκίες από tην σχολική εκπαίδευση. Θα συζητήσουμε επίσης κάποιες πάγιες προσδοκίες που αναδεικνύονται ως πιο επιτακτικές μέσα από την κρίση και οι οποίες αφορούν το ρόλο του σχολείου στην παιδεία του δημοκρατικού πολίτη.  

 Μιχάλης Κακός

Είμαι  αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Leeds Beckett την Μεγάλη Βρετανία, διευθυντής του διεπιστημονικού ερευνητικού κέντρου CIRCES (Centre for Interdisciplinary Research in Childhood, Education and Society) στο ίδιο Πανεπιστήμιο και επισκέπτης καθηγητής του University Education Freiburg (Freiburg Pädagogische Hochschule) στην Γερμανία. Η έρευνά μου επικεντρώνεται στα ζητήματα πολιτικής και κοινωνικής παιδείας και στο ρόλο της εκπαίδευσης στην κοινωνική συμπερίληψη. 

Δημοκρατική κουλτούρα και εκπαίδευση. Μία πρόκληση για την Ευρώπη των Ταυτοτήτων

Η Ευρώπη αλλάζει ραγδαία ενώ οι συνθήκες που βιώνουμε λόγω COVID-19 προκαλούν ανασύνταξη και αναστοχασμό σε πολλά επίπεδα. Η διαχείριση της πολυπλοκότητας και της αβεβαιότητας φαίνεται από τη μια δύσκολη και από την άλλη ζητούμενη. Με αυτή την αφορμή θα επιδιώξουμε να ιχνηλατήσουμε το τοπίο στην Ευρώπη που καλείται να προσδιορίσει στην πράξη τη σχέση εκπαίδευσης και δημοκρατικής κουλτούρας. Βάση της εισήγησης θα αποτελέσει το «πλαίσιο των επαρκειών της δημοκρατικής κουλτούρας» του Συμβουλίου της Ευρώπης (2018) που μετουσιώνει στην πράξη τις εκπαιδευτικών πολιτικές και εφαρμογές για την εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα και την πολιτειότητα. Θα παρουσιάσουμε το τοπίο στην Ευρώπη και την Ελλάδα, αλλά και τις δυσκολίες που ανακύπτουν από τα διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια και κυρίως τη νοηματοδότηση των εννοιών, όπως δημοκρατία, δημοκρατική κουλτούρα και δημοκρατικό σχολείο.

 Ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης (2BA, MA, PhD, PostDoc)

είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμ Θεολογίας του ΕΚΠΑ. Διευθύνει το «Παιδαγωγικό Εργαστήριο Θ.Ε.» στο ΕΚΠΑ. Διδάσκει επιπλέον στο UCL-Institute of Education, ΠΤΔΕ και Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Δίδαξε 10 χρόνια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και εργάστηκε στον τύπο και το ραδιόφωνο. Είναι Ακαδημαϊκός και Επιστημονικός υπεύθυνος E-learning προγραμμάτων ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι η διδακτική μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης, η Κοινωνική Παιδαγωγική, τα Αναλυτικά Προγράμματα και Θεωρίες Μάθησης, Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη δημοκρατική κουλτούρα, και η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Έχει κυκλοφορήσει οκτώ βιβλία για την εκπαίδευση.