Το Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας στοχεύει στην παιδαγωγική κατάρτιση των φοιτητών/τριών του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής εστιάζοντας στην απόκτηση παιδαγωγικών γνώσεων και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων διδασκαλίας και εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Για τη λήψη του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, απαιτείται η συγκέντρωση 39 πιστωτικών μονάδων (ECTS) από ένα φάσμα μαθημάτων σχετικά με τις επιστήμες της εκπαίδευσης, τα οποία εντάσσονται σε τρείς θεματικές περιοχές:
- Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής
- Θέματα μάθησης και διδασκαλίας
- Ειδική διδακτική και πρακτική άσκηση.
Ειδικότερα, τα μαθήματα της τρίτης θεματικής περιοχής συνδυάζουν τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μικροδιδασκαλιών με την παρακολούθηση και την υλοποίηση διδασκαλιών από τους/τις φοιτητές/τριες σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με μαθήματα των κοινωνικών επιστημών.
Οι φοιτητές/τριες του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα μπορούν τα συγκεκριμένα μαθήματα του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών που οδηγούν στη λήψη του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Η διαδικασία δήλωσης μαθημάτων, οι συνθήκες διδασκαλίας και φοίτησης, οι υποχρεώσεις και ο τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών περιγράφονται αναλυτικά στον Οδηγό Σπουδών και στον Κανονισμό Λειτουργίας του Προγράμματος.
Επιπρόσθετα, κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2019-20 έως 2022-2023 το Πρόγραμμα προσφέρθηκε δωρεάν, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, σε αποφοίτους του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής και άλλων συναφών Τμημάτων ΑΕΙ, τα οποία εντάσσονται στα πεδία των κοινωνικών επιστημών.
Το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας αποτελεί ένα ακόμη επαγγελματικό εφόδιο που προσφέρει το Τμήμα στους αποφοίτους του, το οποίο τούς επιτρέπει να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί κοινωνικών επιστημών ΠΕ78 (ΦΕΚ Τεύχος ΑΣΕΠ, 20/18-4-2022 και ΦΕΚ Τεύχος ΑΣΕΠ, 4/20-2-2023).
Αναμόρφωση του Κανονισμού του Ειδικού Προγράμματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας