European Academy for Teachers’ skills and competencies development for an effective AI Integration in education (2025-2028)
Image

Το έργο «European Academy for Teachers’ skills and competencies development for an effective AI Integration in education» (ACT-AI  Academy), χρηματοδοτείται απότη δράση Erasmus+ EU Solidarity Corps (Grant Agreement no: ERASMUS-EDU-2024-PEX-TEACH-ACA-101196403). Το έργο επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Ακαδημίας που στοχεύει στην προώθηση της ενσωμάτωσης της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση. Με βάση τα πορίσματα της διεθνούς βιβλιογραφίας, αναμένεται να δημιουργηθεί ένα σπονδυλωτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σύμφωνα με τις αρχές της μικρομάθησης (micro-learning) και του UDL, το οποίο απευθύνεται σε φοιτητές-υποψήφιους εκπαιδευτικούς σε διάφορα στάδια της εκπαίδευσής τους, σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και σε διευθυντές σχολείων. Το έργο δίνει έμφαση στις κρίσιμες ικανότητες ΤΝ και στις ηθικές αξίες και γνώσεις που είναι απαραίτητες στους εκπαιδευτικούς για την αποτελεσματική ενσωμάτωση της ΤΝ στις παιδαγωγικές πρακτικές τους, αντιμετωπίζοντας επίσης προκλήσεις που σχετίζονται με τη δεοντολογία και τις προκαταλήψεις για τη χρήση της ΤΝ.

Ο διαθεματικός και πολυεπίπεδος σχεδιασμός του έργου ACT-AI έχει ως στόχο να παρέχει σημαντικά αποτελέσματα που θα βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς υποστηρίζεται από μία ποικιλόμορφη και διεπιστημονική σύμπραξη που περιλαμβάνει 14 πλήρεις εταίρους και 3 συνδεδεμένους  εταίρους από 8 ευρωπαϊκές χώρες: 

  • Frederick University, Cyprus 

  • University of Piraeus, Greece

  • Catholic University of Valencia, Spain

  • Trinity College Dublin, Ireland

  • University of Malta, Malta 

  • Western Norway University of Applied Sciences, Norway

  • University of Groningen, Netherlands 

  • University of the Peloponnese, Greece

  • Dublin West Education Centre, Ireland

  • European Schoolnet, Belgium

  • INQUIRIUM Ltd, Cyprus 

  • Science View, Greece

  • EUMMENA, Belgium

  • Ellinogermaniki Agogi Scholi Panagea Savva Ae, Greece

 

Εργαστήριο Πολιτικών Εκπαίδευσης, Ηλεκτρονικής Μάθησης, Διάχυσης Γνώσης και Καινοτομίας

Επιστημονικός υπεύθυνος: Καθηγητής Αθανάσιος Τζιμογιάννης

VR4Empathy

Στο έργο VR4Empathy, οι εταίροι θα αναπτύξουν και θα εφαρμόσουν στα σχολεία εκπαιδευτικά υλικά βασισμένα στην τεχνολογία της Εικονικής Πραγματικότητας (VR) με στόχο την προώθηση της γνωστικής ενσυναίσθησης στους μαθητές. Τα υλικά θα βασίζονται στα προγράμματα σπουδών διαφόρων μαθημάτων (Φυσικές Επιστήμες, Κοινωνικές Επιστήμες, Ιστορία, Γεωγραφία, κλπ) και θα εφαρμοστούν  πιλοτικά σε διάφορα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των συμμετεχουσών χωρών, έτσι ώστε να αξιολογηθεί η χρήση τους και να διατυπωθούν προτάσεις για την ευρύτερη εφαρμογή αντίστοιχων υλικών στα εκπαιδευτικά συστήματα.

Οι εταίροι του έργου είναι οι εξής:

  • Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ελλάδα)
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Ελλάδα)
  • Υπουργείο Παιδείας (Σλοβενία)
  • Πανεπιστήμιο της Λιουμπλιάνας (Σλοβενία)
  • INNOVA (Πορτογαλία, φορέας συντονισμού του προγράμματος)
  • Υπουργείο Παιδείας (Πορτογαλία)
  • Khora (εταιρεία παραγωγής VR υλικών) (Δανία)

 Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το έργο και να δείτε ήδη τα πρώτα υλικά που έχει παράξει στην ιστοσελίδα του στη διεύθυνση https://virtualreality4empathy.eu

Εργαστήριο Πολιτικών Εκπαίδευσης, Ηλεκτρονικής Μάθησης, Διάχυσης Γνώσης και Καινοτομίας

Επιστημονικός υπεύθυνος: Καθηγητής Κώστας Δημόπουλος

Beyond lack of Understanding, Beyond disInformation (2023-2025)
Image

Το έργο «Beyond lack of Understanding, Beyond disInformation» (BU.BI), χρηματοδοτήθηκε από τη δράση Erasmus+ KA220-ADU, Cooperation Partnerships in Adult Education (Grant Agreement no: 2023-1-IT02-KA220-ADU-000164845). Έχει ως στόχο να μελετήσει πώς οι λειτουργικές δεξιότητες (λειτουργικός γραμματισμός) μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα των ενηλίκων να αξιολογούν την πληροφορία που διακινείται στο Διαδίκτυο και να αναγνωρίζουν την παραπληροφόρηση. Οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί-εκπαιδευτές αναμένεται να αποκτήσουν γνώσεις και ικανότητες σχετικά με τη σημασία του λειτουργικού γραμματισμού στην ανίχνευση της παραπληροφόρησης και να μάθουν πώς να αναπτύσσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές μεθόδους χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικά εργαλεία και εικονικούς χώρους, όπως το Eduverse του Metaverse. Στο πλαίσιο αυτό θα αναπτυχθούν καινοτόμες εκπαιδευτικές ενότητες με στόχο την υποστήριξη ενηλίκων σχετικά με τον εντοπισμό της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων.

Στο Έργο συμμετέχουν 6 εταίροι από 4 χώρες:

  • SOCIETA' COOPERATIVA A.FO.RI.S.MA. - ACLI FORMAZIONE RICERCA SERVIZI MANAGEMENT, Ιταλία

  • Virtualis snc di Gemignani Stefano e Luchi Daniele, Ιταλία

  • AINTEK SYMVOULOI EPICHEIRISEON EFARMOGES YPSILIS TECHNOLOGIAS EKPAIDEFSI ANONYMI ETAIREIA,  Ελλάδα

  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ελλάδα

  • Zasavska Ljudska Univerza, Σλοβενία

  • PUCKO OTVORENO UCILISTE KOPRIVNICA, Κροατία.

 

Εργαστήριο Πολιτικών Εκπαίδευσης, Ηλεκτρονικής Μάθησης, Διάχυσης Γνώσης και Καινοτομίας

Επιστημονικός υπεύθυνος: Καθηγητής Αθανάσιος Τζιμογιάννης.

Developing a Graduate Employability Skills App (2019-2022)
Image

Το έργο «Developing a Graduate Employability Skills App» χρηματοδοτήθηκε από Πρόγραμμα Erasmus+, Δράση KA203, GAR: 2019-1-UK01-KA203-062146. Σκοπός του έργου ήταν η ανάπτυξη μιας διαδικτυακής εφαρμογής (GES App), η οποία θα επιτρέπει σε φοιτητές αλλά και σε πτυχιούχους να σχεδιάζουν, να καταγράφουν και να αποδεικνύουν τις επαγγελματικές δεξιότητες (graduate employability skills) που απέκτησαν και ανέπτυξαν κατά τη διάρκεια των πανεπιστημιακών τους σπουδών τους ή μέσω συνεργατικών και αυτο-κατευθυνόμενων δραστηριοτήτων. Απώτερος στόχος του έργου GES App ήταν να ενθαρρύνει τους φοιτητές να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους όσον αφορά την απασχολησιμότητα, την εργασιακή ετοιμότητα και την αυτοπεποίθησή τους, μέσω μιας εφαρμογής που τους ενθαρρύνει να σκέφτονται πώς να αναπτύξουν τις δεξιότητες απασχολησιμότητας από τα πρώτα στάδια της πανεπιστημιακής τους διαδρομής. 

Συνεργαζόμενα ιδρύματα:

  • University of the West of Scotland, UK

  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου,  Ελλάδα

  • Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet, Norway

  • Uniwersytet Kardynala Stefana Wyszynskiego W Warszawie, Poland.

Η εφαρμογή GES App μπορεί να ληφθεί από τη διεύθυνση: https://alanw95.itch.io/ges-app 

 

Επιστημονικός υπεύθυνος: Καθηγητής Αθανάσιος Τζιμογιάννης

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Έργο επιλέξτε τον σύνδεσμο:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2019-1-UK01-KA203-062146

RU EU? A game-based approach to exploring 21st century European Identity and Values (2017-2019)
Image

Το Έργο «RU EU? A game-based approach to exploring 21st century European Identity and Values» χρηματοδοτήθηκε από Πρόγραμμα Erasmus+, Δράση KA203 Strategic Partnerships - Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices: 2017-1-UK01-KA203-036601. Είχε ως στόχο την ανάπτυξη ενός καινοτόμου ψηφιακού παιχνιδιού (ονομάστηκε RU EU?), το οποίο αποτελεί μια ελκυστική πλατφόρμα για φοιτητές, αλλά και μαθητές, σε όλη την Ευρώπη προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα περίπλοκα ζητήματα που αφορούν την εθνική ταυτότητα και την ευρωπαϊκή ταυτότητα. Επιπλέον, να τους βοηθήσει να αναπτύξουν μια καλύτερη κατανόηση των δικών τους συναισθημάτων και των συναισθημάτων άλλων ατόμων που ανήκουν ή αποξενώνονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το έργο ανέπτυξε επίσης υποστηρικτικό υλικό για τους διδάσκοντες ώστε να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά για τους μαθητές τους το παιχνίδι RU EU?.

Συνεργαζόμενα ιδρύματα:

  • University of the West of Scotland, UK

  • Open Universiteit Nederland, Netherland

  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ελλάδα

  • Tehnicko veleuciliste u Zagrebu, Croatia

  • Bremer Institut fuer Produktion und Logistik GMBH, Germany.

 

Επστημονικός υπεύθυνος: Καθηγητής Αθανάσιος Τζιμογιάννης

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Έργο επιλέξτε τον σύνδεσμο:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2017-1-UK01-KA203-036601

.

Ενημερωμένο: Μαΐου