Αγγλική Γλώσσα Ι

Κωδικός μαθήματος
ΑΓ1
Μονάδες ECTS
2
Εξάμηνο
Εξάμηνο 1
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων/ουσα

Αθανασία Σπυροπούλου

Περιγραφή μαθήματος
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν διαθέτουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας επιπέδου «άριστης γνώσης» (επιπέδου C2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου αναφοράς για τη γλώσσα) αναγνωρισμένο από το ΑΣΕΠ.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Εχει βελτιώσει την κατανόηση και ικανότητα χρήσης βασικών συντακτικών και γραμματικών δομών της Αγγλικής γλώσσας
  • κατανοεί και να χρησιμοποιεί βασικό λεξιλόγιο με έμφαση σε λεξιλόγιο σχετικό με το πανεπιστημιακό περιβάλλον και το αντικείμενο σπουδών του/της σε γραπτό και προφορικό λόγο
  • κατανοεί και να αναλύει κείμενα προφορικού και γραπτού λόγου μικρής έκτασης ημι-ακαδημαϊκού και  ακαδημαϊκού περιεχομένου καθώς και καταλλήλως απλοποιημένα ή και αυθεντικά κείμενα σχετικού ενδιαφέροντος και μέτριας δυσκολίας
  • είναι σε θέση να αναγνώσει εκτεταμένα κειμένα γενικού ενδιαφέροντος μικρής ή μέτριας δυσκολίας (άρθρα, ολόκληρα βιβλία)
  • έχει αναπτύξει μέτρια αυτονομία όσον αφορά την περαιτέρω εκμάθηση και χρήση της γλώσσας, μέσω υψηλής ποιότητας διαδραστικών «εργαλείων εκμάθησης» που υπάρχουν διαθέσιμα στο διαδίκτυο, πολυμέσων αλλά και βιβλίων / άρθρων προσωπικού ενδιαφέροντος
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Ανάπτυξη της ικανότητας για επικοινωνία στην Αγγλική γλώσσα εν γένει, με έμφαση στον ακαδημαϊκό λόγο, γραπτό και προφορικό.
  • Ανάπτυξη ικανότητας χρήσης του διαδικτύου στην Αγγλική Γλώσσα για προσωπική μελέτη
  • Ανάπτυξη της ικανότητας για αναστοχασμό και αυτό-αξιολόγηση.
  • Ανάπτυξη της ικανότητας για ανεξάρτητη και αυτόβουλη μάθηση.
  • Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
  • Ανάπτυξη ικανότητας για ομαδική εργασία
  • Βελτίωση των στρατηγικών μελέτης και της εν γένει ακαδημαϊκής επίδοσης.
  • Ανάπτυξη σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Ανάπτυξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα διακρίσεων κάθε είδους
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα περιλαμβάνει ταχύρρυθμη επισκόπηση και διδασκαλία των βασικών δομών και του συστήματος χρόνων της Αγγλικής γλώσσας, και αναβάθμιση του λεξιλογίου των φοιτητών, ανάπτυξη όλων των βασικών δεξιοτήτων στη χρήση της γλώσσας (κατανόηση και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου) με χρήση προφορικού και γραπτού λόγου σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου σπουδών των φοιτητών/τριών ειδικότερα και του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος γενικότερα. Το μάθημα γίνεται με μορφή εβδομαδιαίων διαλέξεων. Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται, εκτός των συμβατικών μορφών, περιλαμβάνει ευρεία χρήση ΤΠΕ για την αναζήτηση πηγών πληροφόρησης στο διαδίκτυο, πολυμέσα (βιντεοδιαλέξεις, ντοκυμαντέρ κλπ), διαδραστικό και άλλο υλικό αυτο-εκπαίδευσης που υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο και που σχετίζεται με την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας γενικότερα και των Αγγλικών για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς ειδικότερα. Παράλληλα, ζητείται από τους φοιτητές να αναγνώσουν τουλάχιστον ένα βιβλίο, προτεινόμενο ή και της επιλογής τους.

Οι ακόλουθες συντομογραφίες χρησιμοποιούνται στο κείμενο που ακολουθεί:

  • G: Grammar
  • V: Vocabulary
  • SD: Skills Development (Reading/Writing/Listening/Speaking) Development
  • SS: Study Skills
  • ER: Extensive Reading
  • NGSL: New General Service List

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.

Σημείωση: Το περιεχόμενο των ενοτήτων είναι ενδεικτικό και υπόκειται σε διαφοροποιήσεις σχετιζόμενες με τις ανάγκες του εκάστοτε φοιτητικού πληθυσμού. Η ακριβής ύλη που διδάσκεται κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξάμήνου είναι προσβάσιμη μέσω της ηλεκτρονικής τάξης του μαθήματος.

Τίτλος ενότητας

Βιβλιογραφία

1. Introduction to the course: - English as an International Language - CLIL (Content and Language Integrated Learning) - The New General Service List (1-2000) -Study Skills (touch typing in English)- Computer Assisted Language Learning (CALL) and the use of the Internet for Language Learning (e.g. mobile and web-based study applications such as Quizlet) - The benefits of Extensive Reading – G: The tense system - Spelling of -ING and -ED forms, 

ER: Introduction to Uncle Toms’ Cabin and related tasks

https://www.englishpage.com/verbpage/verbtenseintro.html#verb-tense-cha…

Theory and interactive practice by the British Council: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/english-grammar

Englishpage.com

quizlet.com

Englishcentral.com 

Uncle Tom's Cabin, Young Folks' Edition by Harriet Beecher Stowe (easier version): http://www.gutenberg.org/ebooks/11171

Uncle Tom's Cabin by Harriet Beecher Stowe (original) http://www.gutenberg.org/ebooks/203

 

2. G: Tenses: Present Simple and Progressive; Stative Verbs; Preposition Combinations, groups a, b
Vocabulary (V): NGSL; prefixes, suffixes
SS: Touch typing 

https://www.englishpage.com/verbpage/simplepresent.html

https://quizlet.com/10161926/preposition-combinations-group-a-b-flash-cards/original

3. G: Tenses: Past Simple and Progressive
V: NGSL; prefixes, suffixes; Introduction to the basic terms connected with politics- practise on new terms
V, SD: Reading, Writing, Listening, Speaking 

https://www.englishpage.com/verbpage/simplepast.html

Quizes on irregular verbs https://wordwall.net/

VOCABULARY

The New General Service List (NGSL): http://www.newgeneralservicelist.org/

NGSL learning and practice: Quizlet (1-2.200) https://quizlet.com/class/821915/

 

 

4. G: Tenses: Perfect and Perfect Progressive Tenses; Preposition Combinations groups c,d
V: NGSL; prefixes, suffixes 

https://www.englishpage.com/verbpage/presentperfect.html

http://quizlet.com/10163338/preposition-combinations-group-c-d-flash-cards/

 

5. G: Tenses: Future time
V: NGSL; Prefixes, suffixes

https://www.englishpage.com/verbpage/simplefuture.html

6. G: Adverb Clauses of Time – Verb Tense Review; Preposition Combinations groups e ,f, g
V: NGSL; prefixes, suffixes

http://quizlet.com/10163855/preposition-combinations-group-e-f-g-flash-cards/

 

7. Mid-term Examination
ER

 

 

8. G: Subject-Verb Agreement
V: NGSL; prefixes, suffixes

 

9. G: Nouns, Pronouns
V: NGSL; prefixes, suffixes

https://learnenglish.britishcouncil.org/english-grammar-reference/nouns

https://learnenglish.britishcouncil.org/english-grammar-reference/pronouns

10. G: Modals: polite questions and requests, necessity, lack of necessity, prohibition; obligation; V: NGSL; prefixes, suffixes

https://www.englishpage.com/modals/modalintro.html

https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/intermediate-to-upper-i…

11. G: Modals: advisability, past form of should, expectations, suggestions
V: NGSL; prefixes, suffixes

https://www.englishpage.com/modals/should.html

 

12. G: Modals: degrees of certainty in the present, past and future time; progressive form of modals, ability
V: NGSL; prefixes, suffixes;

SD: Oral Presentations

 

13. G: Modals: would (repeated action in the past), preference (would rather), modals combined with phrasal modals; V: NGSL, 

SD: Oral Presentations 

ER: Class discussion

https://www.englishpage.com/modals/would.html

Quizes on modals https://wordwall.net/r

 

 
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39

Μελέτη βιβλιογραφίας

11

Μη καθοδηγούμενη μελέτη

Δεν προσδιορίζεται (εξαρτάται από το επίπεδο, τις ανάγκες και το ενδιαφέρον

του κάθε φοιτητή / της κάθε φοιτήτριας)

Σύνολο Μαθήματος 

50

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Πρόταση 1/ Option 1

Παρακολούθηση του μαθήματος σε ποσοστό τουλάχιστον 75% των ωρών και ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (15%) 
Class attendance (atleast 75% of coursehours), active participation and assignment completion: 15% 

Πρόταση 2 / Option 2

Εκπόνηση ομαδικής εργασίας και προφορική παρουσίασή της (10%)
Groupproject and group presentation (10%)

Πρόταση 3 / Option 3

Πρόοδος (15%) Participation in Mid-term Examination

Πρόταση 4 / Option 4

Τελική γραπτή εξέταση (60%).Σημείωση: Το ποσοστό αυτό είναι το ελάχιστο δυνατό, και ισχύει σε περίπτωση που ένας φοιτητής επιλέξει να επωφεληθεί απο το σύνολο των προτάσεων (1, 2, 3) 

Participation in Final Examination (60%). Please note: This percentage is the minimum and applies in case a student chooses to benefit from the total of evaluation options (1, 2, 3).

Άλλο

Συμμετοχή μόνο στην τελική γραπτή εξέταση (100%)
Participation only in Final Examination (100%)

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

*The list indicative, not exhaustive. Full list in e-class, constantly updated

Textbooks (Συγγράμματα)

Havredaki, I. (2000). Themes in Sociology. Τυπωθήτω, Γεώργιος Δαρδανος, Αθήνα

Diamantis, G.V. (2019). English for Government and Politics: Key Concepts. Εκδόσεις Τσότρας

Wallwork, Α. (2013). English for Academic Research: Grammar Exercises. Springer US, Διαθέτης (Εκδότης) HEAL-Link Springer ebooks

Wallwork, Α. (2013). English for Academic Research: Grammar, Usage and Style. Springer US, Διαθέτης (Εκδότης) HEAL-Link Springer ebooks

On line resources (indicative)
GRAMMAR

VOCABULARY

SKILLS DEVELOPMENT

For each of the 13 course sessions: reading passages, videos and other rich media content (e.g. selected TED talks, documentaries) allowing for individual learning preferences and styles; related glossaries, tasks and other accompanying material, teaching and enhancing a variety of skills (metacognitive skills; reading, writing, listening, speaking, and their sub-skills) and promoting language, subject and world knowledge. The material has been carefully selected in order to develop background knowledge, vocabulary and fluency in the Department scientific areas and is often updated to reflect current issues and new developments (in e-class). 

EXTENSIVE READING

Indicative Extensive Reading books with support material provided by the course instructor:
-Uncle Tom's Cabin, Young Folks' Edition by Harriet Beecher Stowe (this version is addressed to students who find the original text too demanding): http://www.gutenberg.org/ebooks/11171
Uncle Tom's Cabin by Harriet Beecher Stowe (original) http://www.gutenberg.org/ebooks/203
Uncle Tom's Cabin: support material in e-class (Key by the author, with explanations and evidence about each chapter, glossary with dictionary definitions, glossary of now-redundant vocabulary items, excellent quality complete audiobook)
Burmese Days by George Orwell http://www.george-orwell.org/Burmese_Days/index.html
-other
Indicative additional - recommended extensive reading: The Century Trilogy by Ken Follett (Fall of Giants, Winter of the World, Edge of Eternity) ( Pan Books) or any book of the students' choice.

STUDY SKILLS

Touch typing: https://www.typingclub.com/
APA style overview and workshop: https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/apa_style/apa_style_introduction.html

COURSE INSTRUCTOR NOTES (in e-class, Documents)

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/SEP154/