
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Αθανασία Σπυροπούλου
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν διαθέτουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας επιπέδου «άριστης γνώσης» (επιπέδου C2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου αναφοράς για τη γλώσσα) αναγνωρισμένο από το ΑΣΕΠ.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Σύντομη περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει ταχύρρυθμη επισκόπηση και διδασκαλία των βασικών δομών και του συστήματος χρόνων της Αγγλικής γλώσσας, και αναβάθμιση του λεξιλογίου των φοιτητών, ανάπτυξη όλων των βασικών δεξιοτήτων στη χρήση της γλώσσας (κατανόηση και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου) με χρήση προφορικού και γραπτού λόγου σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου σπουδών των φοιτητών/τριών ειδικότερα και του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος γενικότερα. Το μάθημα γίνεται με μορφή εβδομαδιαίων διαλέξεων. Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται, εκτός των συμβατικών μορφών, περιλαμβάνει ευρεία χρήση ΤΠΕ για την αναζήτηση πηγών πληροφόρησης στο διαδίκτυο, πολυμέσα (βιντεοδιαλέξεις, ντοκυμαντέρ κλπ), διαδραστικό και άλλο υλικό αυτο-εκπαίδευσης που υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο και που σχετίζεται με την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας γενικότερα και των Αγγλικών για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς ειδικότερα. Παράλληλα, ζητείται από τους φοιτητές να αναγνώσουν τουλάχιστον ένα βιβλίο, προτεινόμενο ή και της επιλογής τους.
Οι ακόλουθες συντομογραφίες χρησιμοποιούνται στο κείμενο που ακολουθεί:
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
Σημείωση: Το περιεχόμενο των ενοτήτων είναι ενδεικτικό και υπόκειται σε διαφοροποιήσεις σχετιζόμενες με τις ανάγκες του εκάστοτε φοιτητικού πληθυσμού. Η ακριβής ύλη που διδάσκεται κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξάμήνου είναι προσβάσιμη μέσω της ηλεκτρονικής τάξης του μαθήματος.
Τίτλος ενότητας |
Βιβλιογραφία |
1. Introduction to the course: - English as an International Language - CLIL (Content and Language Integrated Learning) - The New General Service List (1-2000) -Study Skills (touch typing in English)- Computer Assisted Language Learning (CALL) and the use of the Internet for Language Learning (e.g. mobile and web-based study applications such as Quizlet) - The benefits of Extensive Reading – G: The tense system - Spelling of -ING and -ED forms, |
https://www.englishpage.com/verbpage/verbtenseintro.html#verb-tense-cha… Theory and interactive practice by the British Council: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/english-grammar Englishpage.com quizlet.com Englishcentral.com Uncle Tom's Cabin, Young Folks' Edition by Harriet Beecher Stowe (easier version): http://www.gutenberg.org/ebooks/11171 Uncle Tom's Cabin by Harriet Beecher Stowe (original) http://www.gutenberg.org/ebooks/203
|
2. G: Tenses: Present Simple and Progressive; Stative Verbs; Preposition Combinations, groups a, b |
https://www.englishpage.com/verbpage/simplepresent.html https://quizlet.com/10161926/preposition-combinations-group-a-b-flash-cards/original |
3. G: Tenses: Past Simple and Progressive |
https://www.englishpage.com/verbpage/simplepast.html Quizes on irregular verbs https://wordwall.net/ VOCABULARY The New General Service List (NGSL): http://www.newgeneralservicelist.org/ NGSL learning and practice: Quizlet (1-2.200) https://quizlet.com/class/821915/
|
4. G: Tenses: Perfect and Perfect Progressive Tenses; Preposition Combinations groups c,d |
https://www.englishpage.com/verbpage/presentperfect.html http://quizlet.com/10163338/preposition-combinations-group-c-d-flash-cards/
|
5. G: Tenses: Future time |
|
6. G: Adverb Clauses of Time – Verb Tense Review; Preposition Combinations groups e ,f, g |
http://quizlet.com/10163855/preposition-combinations-group-e-f-g-flash-cards/
|
7. Mid-term Examination |
|
8. G: Subject-Verb Agreement |
|
9. G: Nouns, Pronouns |
https://learnenglish.britishcouncil.org/english-grammar-reference/nouns https://learnenglish.britishcouncil.org/english-grammar-reference/pronouns |
10. G: Modals: polite questions and requests, necessity, lack of necessity, prohibition; obligation; V: NGSL; prefixes, suffixes |
https://www.englishpage.com/modals/modalintro.html https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/intermediate-to-upper-i… |
11. G: Modals: advisability, past form of should, expectations, suggestions |
https://www.englishpage.com/modals/should.html
|
12. G: Modals: degrees of certainty in the present, past and future time; progressive form of modals, ability |
|
13. G: Modals: would (repeated action in the past), preference (would rather), modals combined with phrasal modals; V: NGSL, SD: Oral Presentations ER: Class discussion |
https://www.englishpage.com/modals/would.html Quizes on modals https://wordwall.net/r
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Μελέτη βιβλιογραφίας |
11 |
Μη καθοδηγούμενη μελέτη |
Δεν προσδιορίζεται (εξαρτάται από το επίπεδο, τις ανάγκες και το ενδιαφέρον του κάθε φοιτητή / της κάθε φοιτήτριας) |
Σύνολο Μαθήματος |
50 |
Πρόταση 1/ Option 1 |
Παρακολούθηση του μαθήματος σε ποσοστό τουλάχιστον 75% των ωρών και ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (15%) |
Πρόταση 2 / Option 2 |
Εκπόνηση ομαδικής εργασίας και προφορική παρουσίασή της (10%) |
Πρόταση 3 / Option 3 |
Πρόοδος (15%) Participation in Mid-term Examination |
Πρόταση 4 / Option 4 |
Τελική γραπτή εξέταση (60%).Σημείωση: Το ποσοστό αυτό είναι το ελάχιστο δυνατό, και ισχύει σε περίπτωση που ένας φοιτητής επιλέξει να επωφεληθεί απο το σύνολο των προτάσεων (1, 2, 3) Participation in Final Examination (60%). Please note: This percentage is the minimum and applies in case a student chooses to benefit from the total of evaluation options (1, 2, 3). |
Άλλο |
Συμμετοχή μόνο στην τελική γραπτή εξέταση (100%) |
*The list indicative, not exhaustive. Full list in e-class, constantly updated
Textbooks (Συγγράμματα)
Havredaki, I. (2000). Themes in Sociology. Τυπωθήτω, Γεώργιος Δαρδανος, Αθήνα
Diamantis, G.V. (2019). English for Government and Politics: Key Concepts. Εκδόσεις Τσότρας
Wallwork, Α. (2013). English for Academic Research: Grammar Exercises. Springer US, Διαθέτης (Εκδότης) HEAL-Link Springer ebooks
Wallwork, Α. (2013). English for Academic Research: Grammar, Usage and Style. Springer US, Διαθέτης (Εκδότης) HEAL-Link Springer ebooks
On line resources (indicative)
GRAMMAR
VOCABULARY
SKILLS DEVELOPMENT
For each of the 13 course sessions: reading passages, videos and other rich media content (e.g. selected TED talks, documentaries) allowing for individual learning preferences and styles; related glossaries, tasks and other accompanying material, teaching and enhancing a variety of skills (metacognitive skills; reading, writing, listening, speaking, and their sub-skills) and promoting language, subject and world knowledge. The material has been carefully selected in order to develop background knowledge, vocabulary and fluency in the Department scientific areas and is often updated to reflect current issues and new developments (in e-class).
EXTENSIVE READING
Indicative Extensive Reading books with support material provided by the course instructor:
-Uncle Tom's Cabin, Young Folks' Edition by Harriet Beecher Stowe (this version is addressed to students who find the original text too demanding): http://www.gutenberg.org/ebooks/11171
Uncle Tom's Cabin by Harriet Beecher Stowe (original) http://www.gutenberg.org/ebooks/203
Uncle Tom's Cabin: support material in e-class (Key by the author, with explanations and evidence about each chapter, glossary with dictionary definitions, glossary of now-redundant vocabulary items, excellent quality complete audiobook)
Burmese Days by George Orwell http://www.george-orwell.org/Burmese_Days/index.html
-other
Indicative additional - recommended extensive reading: The Century Trilogy by Ken Follett (Fall of Giants, Winter of the World, Edge of Eternity) ( Pan Books) or any book of the students' choice.
STUDY SKILLS
Touch typing: https://www.typingclub.com/
APA style overview and workshop: https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/apa_style/apa_style_introduction.html
COURSE INSTRUCTOR NOTES (in e-class, Documents)