
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
Παναγιώτα Παπαδιαμαντάκη
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να έχουν επιτύχει τα ακόλουθα μαθησιακά αποτελέσματα
Γνώσεις
Για την ιστορία και την εξέλιξη των διαδικασιών αξιολόγησης των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τις διαφορετικές λογικές της ποιότητας. Να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους θεωρείται σήμερα απαραίτητη η διασφάλιση της ποιότητας και να κατανοήσουν τις αξίες που προωθούνται μέσα από τις διάφορες λογικές της. Να κατανοήσουν ότι οι διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας αποτελούν ένα «εργαλείο» ελέγχου από απόσταση των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και ότι συνδέεται με τον τρέχοντα τρόπο διακυβέρνησης της ανώτατης εκπαίδευσης.
Δεξιότητες
Ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων (οργάνωση και παρουσίαση δεδομένων, δημόσιος λόγος, χρήση H/Y, χρήση powerpoint)
Σύντομη περιγραφή
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα και σε τρείς ενότητες
Η πρώτη ενότητα περιγράφει το ιστορικό πλαίσιο που οδήγησε στην εισαγωγή πολιτικών για τη διασφάλιση της ποιότητας και τη διαμόρφωση ενιαίας μεθοδολογίας για την αξιολόγηση των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης. Παρουσιάζεται ο τρόπος αξιολόγησης των ιδρυμάτων. Η ενότητα εισάγει τους φοιτητές στο περιεχόμενο και τη χρήση ευρέως διαδεδομένων εννοιών όπως διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας, πιστοποίηση, έλεγχος, επιθεώρηση κλπ. (Μαθήματα 1-5).
Η δεύτερη ενότητα αναφέρεται στις σχετικές διεθνείς και ευρωπαϊκές πολιτικές και πρακτικές με έμφαση στη φοιτητοκεντρική μάθηση που εισάγεται μέσω της διαδικασίας της Μπολόνια (Μαθήματα 6 – 8).
Το 9 μάθημα αφιερώνεται στην πρόοδο του μαθήματος
Η τρίτη ενότητα εστιάζει στις πρακτικές διασφάλισης και πιστοποίησης της ποιότητας που εφαρμόζονται στην Ελλάδα από το 2005 και στις προβλέψεις του ελληνικού θεσμικού πλαισίου (Μαθήματα 10-11-12-13).
Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές
Θεματικές ενότητες
Αναλυτικότερα το μάθημα έχει την ακόλουθη δομή.
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
35 |
Ανεξάρτητη αυτοτελής μελέτη |
25 |
Προετοιμασία εξέτασης |
20 |
Προετοιμασία ασκήσεων |
20 |
Σύνολο Μαθήματος |
100 |
Η αξιολόγηση των φοιτητών είναι διαρκής καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου και περιλαμβάνει
Α) Γραπτές ασκήσεις μικρής έκτασης (300 λέξεις) για τον έλεγχο τόσο της κατανόησης των θεμάτων που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της ενότητας, όσο και της κριτικής ικανότητας και της ικανότητας γραπτής έκφρασης των φοιτητών.
Β) Πρόοδο με σύντομο γραπτό τέστ που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις «σωστό-λάθος». Η πρόοδος ελέγχει την ικανότητα των φοιτητών να διακρίνουν μεταξύ πτυχών των θεμάτων που έχουν συζητηθεί και να αναγνωρίζουν τις σωστές απαντήσεις.
Γ) Τελική προφορική εξέταση όπου ελέγχεται η ικανότητα των φοιτητών να διατυπώνουν άμεσα και με επάρκεια τις απόψεις τους για τα θέματα που έχουν συζητηθεί στη διάρκεια του μαθήματος.
Ειδικότερα:
Α) 3 Ασκήσεις: Συνολικά αντιστοιχούν στο 60% της τελικής βαθμολογίας Η κάθε άσκηση βαθμολογείται με 20 μονάδες και αντιστοιχεί στο 20% της τελικής βαθμολογίας.
Οι φοιτητές καλούνται να υποβάλλουν μιά γραπτή άσκηση για κάθε θεματική ενότητα. Οι ασκήσεις έχουν τη μορφή απάντησης σε μια γραπτή ερώτηση. Η απάντηση πρέπει να έχει έκταση μέχρι 300 λέξεις – για την τεκμηρίωση της οι φοιτητές μπορούν να επισυνάπτουν στο κείμενό τους παραρτήματα εφ όσον το επιθυμούν ή το κρίνουν αναγκαίο.
Η κάθε άσκηση αντιστοιχεί στο 20% της τελικής βαθμολογίας και για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις τελικές εξετάσεις οι φοιτητές πρέπει να έχουν υποβάλλει τουλάχιστον 2 από τις 3 ασκήσεις. Οι ασκήσεις υποβάλλονται σε γραπτή μορφή και αναρτώνται στην πλατφόρμα του μαθήματος μέχρι την προκαθορισμένη ημερομηνία της τελικής υποβολής τους.
Το υλικό που απαιτείται για την επιτυχή ολοκλήρωσή των ασκήσεων είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα (περιλαμβάνεται στο φάκελο του μαθήματος)
Β) Πρόοδος (20 μονάδες) : Συνολικά αντιστοιχεί στο 20% της βαθμολογίας. Η συμμετοχή στην πρόοδο είναι προαιρετική.
Γ) Τελική προφορική εξέταση (20 μονάδες) : Συνολικά αντιστοιχεί στο 20% της βαθμολογίας. Η συμμετοχή στην τελική εξέταση είναι υποχρεωτική.
Για επιτυχή εξέταση στο μάθημα οι φοιτητές πρέπει να συγκεντρώσουν συνολικά 50 τουλάχιστον μονάδες. Τουλάχιστον 30 μονάδες πρέπει να έχουν συγκεντρωθεί από τις ασκήσεις και τουλάχιστον 10 μονάδες από την τελική προφορική εξέταση.