Άτυπες και Μη-τυπικές Μορφές Εκπαίδευσης – Διαβίου Εκπαίδευση

Κωδικός μαθήματος
Υ15
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο 3
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων/ουσα

Παυλίνα Νικολοπούλου

Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά το πέρας των μαθημάτων, οι φοιτητές θα πρέπει να:

  • Έχουν την ικανότητα να προσεγγίζουν κριτικά τις διαφορετικές προσεγγίσεις σημαντικών οργανισμών της Δια Βίου Εκπαίδευσης 
  • Έχουν την ικανότητα να οριοθετούν και να προσεγγίζουν κριτικά την Άτυπη Εκπαίδευση, τη Μη Τυπική Εκπαίδευση, της Δια Βίου Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων
  • Έχουν την ικανότητα να κατανοούν τη συμβολή της ΕΕ στην ανάπτυξη της Δια Βίου Εκπαίδευσης 
  • Έχουν την γνώση διαφορετικών μοντέλων της Δια Βίου Εκπαίδευσης
  • Έχουν τη γνώση  της εξέλιξης Διά Βίου Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

-

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αντικείμενο του μαθήματος είναι οι Άτυπες και Μη-Τυπικές μορφές εκπαίδευσης,  αλλά και η αναδυόμενη κουλτούρα Δια-Βίου Εκπαίδευσης. Εξετάζονται οι σχετικές πολιτικές, η μεθοδολογική στρατηγική, οι δομές και τα συστατικά του περιεχομένου αυτών των νέων μορφών εκπαίδευσης. Παράλληλα επιχειρείται η συσχέτιση των προαναφερθέντων με τους πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες που προσδιόρισαν, τις  τελευταίες δεκαετίες, την ανάπτυξη της Δια βίου Μάθησης και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Στην κατεύθυνση αυτή γίνονται αναφορές σε ελληνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή παραδείγματα καθώς και σε φορείς που παρέχουν αυτές τις μορφές εκπαίδευσης.

Στόχοι

Να εξοικειωθούν με τις ιδιαιτερότητες του πλαισίου της Άτυπης Εκπαίδευσης, της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, της Δια Βίου Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Να αναδεικνύουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις οργανισμών όπως η UNESCO, o ΟΟΣΑ ή ενώσεων κρατών όπως η EE στις προηγούμενες μορφές εκπαίδευσης

Να διακρίνουν τις διαφορές της Άτυπης Εκπαίδευσης, της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, της Δια Βίου Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Να ενημερωθούν για τους φορείς των προηγούμενων μορφών εκπαίδευσης

Να κατανοήσουν τα μοντέλα των προηγούμενων μορφών εκπαίδευσης 

Να εξοικειωθούν με την εξέλιξη της Διά Βίου Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων

Θεματικές ενότητες:

  1. Πλαίσιο και συμβόλαιο μαθήματος- Εισαγωγικά για το μάθημα
  2. Το πλαίσιο και η επικαιρότητα των νέων μορφών εκπαίδευσης 1
  3. Το πλαίσιο και η επικαιρότητα των νέων μορφών εκπαίδευσης 2
  4. Έννοιες και τυπολογίες χρήσιμες για τη για τη Δια Βίου Εκπαίδευση και Μάθηση 1
  5. Έννοιες και τυπολογίες χρήσιμες για τη για τη Δια Βίου Εκπαίδευση και Μάθηση 2
  6. Εκπαίδευση ενηλίκων 1
  7. Εκπαίδευση ενηλίκων 2
  8. Παρουσίαση και σχολιασμός εργασιών 1
  9. Δια Βίου Εκπαίδευση και Μάθηση 1
  10. Δια Βίου Εκπαίδευση και Μάθηση 2
  11. Εκθέσεις και επιτελικοί φορείς της Δια Βίου Εκπαίδευσης και Μάθησης
  12. Εξωτερικός ομιλητής για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών ή επίσκεψη σε επιμορφωτικούς φορείς
  13. Παρουσίαση και σχολιασμός εργασιών 2
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις

36

Εργασία

15

Αυτοτελής μελέτη

19

Προετοιμασία για εξετάσεις

30

Σύνολο Μαθήματος 

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:

  1. Εργασίες που παραδίδουν και παρουσιάζουν οι φοιτητές
  2. Γραπτές εξετάσεις
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Jarvis, P. (2004), Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Κατάρτιση, Μεταίχμιο, Αθήνα. 

UNESCO (1999), Εκπαίδευση. Ο Θησαυρός που κρύβει μέσα της, Gutenberg, Αθήνα.

Φάκελος άρθρων και συναφών ιστοτόπων

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

Accordion content.