
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
Αθανάσιος Τζιμογιάννης – Πολυχρόνης Σιφακάκης
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Γνώσεις:
Δεξιότητες:
Το μάθημα έχει ως στόχο να εισάγει τους φοιτητές στις Εκπαιδευτικές Καινοτομίες (ΕΚ) προκειμένου να κατανοήσουν α) τον ρόλο τους στο σύγχρονο σχολείο και β) τη σημασία των σχετικών εκπαιδευτικών πολιτικών για τη μάθηση του 21ου αιώνα. Αναλύεται το εκπαιδευτικό πλαίσιο των σύγχρονων προσεγγίσεων διδασκαλίας και μάθησης ενώ γίνεται αναλυτική θεώρηση του επιστημονικού πεδίου και των σύγχρονων τάσεων που αφορούν την έρευνα, τις πολιτικές και τον σχεδιασμό της εφαρμογής των εκπαιδευτικών καινοτομιών στην πράξη. Ειδική έμφαση δίνεται στις τρέχουσες εθνικές και ευρωπαϊκές πολιτικές για τις Εκπαιδευτικές Καινοτομίες, στον ρόλο της εκπαιδευτικής ηγεσίας και στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Το Περιεχόμενο του μαθήματος είναι διαρθρωμένο σε επτά άξονες:
Ειδικότεροι στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές
Θεματικές ενότητες:
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
26 |
Εργαστηριακές ασκήσεις και δραστηριότητες |
13 |
Εκπόνηση εβδομαδιαίων εργασιών |
26 |
Εκπόνηση εργασίας |
35 |
Σύνολο Μαθήματος |
100 |
Η αξιολόγηση γίνεται με βάση
Φάκελος μαθήματος (σημειώσεις διδάσκοντα, άρθρα, δικτυακές πηγές, φύλλα εργασίας κ.α.) που επικαιροποιείται σε κάθε ακαδημαϊκό έτος.
Τζιμογιάννης, Α. (2019). Ψηφιακές Τεχνολογίες και Μάθηση του 21ου Αιώνα. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
Γ. Ξανθάκου (2011). Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο Σχολείο και την Κοινωνία. Εκδόσεις Κ. Θ. ΜΠΑΜΠΑΛΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.