
Επιλογής
Επιλογής
Μαρία Νικολακάκη
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Οι φοιτητές/τριες μετά το πέρας του μαθήματος θα πρέπει να :
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να έχουν επιτύχει τα ακόλουθα μαθησιακά αποτελέσματα
Γνώσεις
Δεξιότητες
Ικανότητες
Στο πρώτο μέρος το μάθημα επιδιώκει την κατανόηση του φαινομένου της διδασκαλίας στην πολυπλοκότητα και την πολυμορφία του. Σκοπός είναι η οικοδόμηση των θεωρητικών θεμελίων σχετικά με την καλλιέργεια της ικανότητας και ετοιμότητας σχεδιασμού, οργάνωσης, υλοποίησης και αξιολόγησης της διδασκαλίας. Η σχέση Αναλυτικών Προγραμμάτων και Διδασκαλίας θα διερευνηθούν.
Στο δεύτερο μέρος εξετάζονται οι σύγχρονες τάσεις στη διδακτική των κοινωνικών επιστημών, όπως αναπτύχθηκαν μετά τη στροφή της δεκαετίας του ’70 προς τις «βιωματικές παραστάσεις», και την «εννοιολογική μεταβολή» και ιδιαιτέρως οι πολλαπλές διδακτικές μέθοδοι που προτάθηκαν βάσει πορισμάτων άλλων ερευνητικών πεδίων. Το μάθημα θα επιδιώξει να χαράξει μια συνδετική γραμμή μεταξύ της λογικής και της διδακτικής των κοινωνικών επιστημών, δίδοντας έμφαση στον «πολυπαραδειγματικό» χαρακτήρα τους. Θα οργανωθεί στη βάση επιλεγμένων θεμάτων και πειραματικών προτάσεων εναλλακτικής διδακτικής προσέγγισής τους.
Ειδικότερα, το περιεχόμενο περιλαμβάνει τα εξής:
Αναλυτικά προγράμματα και διδακτικά εγχειρίδια Κοινωνικών Επιστημών
Το πρόβλημα της συγκεκριμενοποίησης των σκοπών σε διδακτικούς στόχους και ειδικούς στόχους, Οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας Κοινωνικών Επιστημών
Προγραμματισμός-Σχεδιασμός της διδασκαλίας Κοινωνικών Επιστημών
Διαπροσωπικές σχέσεις στην τάξη,
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση Κοινωνικών Επιστημών
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Ανεξάρτητη αυτοτελής μελέτη |
40 |
Συγγραφή εργασίας |
36 |
Προετοιμασία παρουσίασης |
10 |
Σύνολο Μαθήματος |
125 |
Γραπτές εξετάσεις/εργασία
-