
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
Δημήτρης Βενιέρης
Μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν:
Ειδικότερα:
Αποστολή του μαθήματος είναι η ανάδειξη και η κατανόηση της συμβολής της διαδικασίας του κοινωνικού σχεδιασμού στη λήψη ορθολογικών αποφάσεων, τη διαμόρφωση και την εφαρμογή κοινωνικών παρεμβάσεων με γνώμονα/σκοπό την προαγωγή της κοινωνικής δικαιοσύνης. Αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας αυτής είναι η φάση της αξιολόγησης, με παράλληλη αυθύπαρκτη διάσταση ξεχωριστής σημασίας. Στους στόχους του μαθήματος περιλαμβάνονται η παρουσίαση συγκεκριμένων τεχνικών σχεδιασμού και αξιολόγησης, η κατανόηση του τρόπου χρήσης των ποσοτικών δεικτών και σύνθετων κριτηρίων/προδιαγραφών στην κοινωνική παρέμβαση.
Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση της Κοινωνικής Πολιτικής συνδέονται με τρεις κύριους άξονες ανάλυσης. Πρώτον, με την έννοια της ορθολογικής και αποτελεσματικής χρήσης των περιορισμένων πόρων καθώς και τη συνεπή εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών βάσει αρχών και στόχων. Δεύτερον, με τη θεωρητική ανάλυση αναγκών και με την πρακτική άσκηση πολιτικών κοινωνικής ευημερίας για την κάλυψη τους. Τρίτον, με τη διεπιστημονική προσέγγιση άσκησης Κοινωνικής Πολιτικής διότι δανείζονται μεθόδους και στηρίζονται σε έρευνες από επιστημονικά πεδία όπως η επιχειρησιακή έρευνα, η οργανωτική θεωρία, τα οικονομικά, η στατιστική, η κοινωνική ψυχολογία. Το μάθημα μετέρχεται πλούσιας εμπειρικής έρευνας που καταδεικνύει το νευραλγικό ρόλο των διαδικασίας του σχεδιασμού και την αλληλένδετη κρισιμότητα της διαδικασίας αξιολόγησης (σκοπός/στόχοι αξιολόγησης στην κοινωνική πολιτική, οι βασικές προσεγγίσεις της αξιολόγησης των προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής, αποτελέσματα/αντίκτυπος αξιολόγησης, κλπ).
Τίτλος ενότητας
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
39 |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας |
20 |
Προαιρετικές εργασίες |
15 |
Προετοιμασία για εξετάσεις |
26 |
Σύνολο Μαθήματος |
100 |
Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει:
Στο τελικό γραπτό διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου διδασκαλίας οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση το περιεχόμενο των μαθημάτων και τις συζητήσεις που αναπτύσσονται. Τίθενται ερωτήσεις με συγκεκριμένης έκτασης απάντηση. Οι φοιτητές Erasmus αξιολογούνται στην αγγλική.
Τα κριτήρια αξιολόγησης αναλύονται στα μαθήματα και αναφέρονται στο φύλλο των θεμάτων (άπτονται της κατανόησης των βασικών εννοιών, της ικανότητας γραφής, χρήσης ορολογίας και παραδειγμάτων καθώς και των δυνατοτήτων κριτικής ανάλυσης).
Συναφή επιστημονικά περιοδικά (on line):