Υποχρεωτικό
Αγγλική Γλώσσα ΙΙ
Αθανασία Σπυροπούλου
- ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
-
Αγγλική Γλώσσα Ι (ΑΓ1)
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς το μάθημα Αγγλική Γλώσσα Ι ή σε φοιτητές που διαθέτουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας που βεβαιώνει «άριστη γνώση» (επιπέδου C2) της Αγγλικής γλώσσας αναγνωρισμένο από το ΑΣΕΠ. Η ύλη του μαθήματος περιλαμβάνει εμβάθυνση σε δομές της Αγγλικής Γλώσσας που σχετίζονται με κατανόηση-παραγωγή γραπτού κυρίως λόγου σε προχωρημένο επίπεδο, με παράλληλη περαιτέρω ανάπτυξη του λεξιλογίου των φοιτητών και έκθεση σε κείμενα ακαδημαϊκού περιεχομένου και ενδιαφέροντος μέτριας προς αυξημένης δυσκολίας. Γίνεται εκτεταμένη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Τμήματος και του Διαδικτύου, καθώς και πολυμέσων και διαδραστικών εξατομικευμένων μαθησιακών εργαλείων. Μεθοδολογικά, το μάθημα (όπως και ολόκληρο το Πρόγραμμα Αγγλικής Γλώσσας στο Τμήμα) στηρίζεται στις αρχές των α. Content-Based Instruction (CBI) και β. Content and Language Integrated Learning (CLIL) που αποσκοπούν στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας μέσω του περιεχομένου και στην άμεση χρήση της ξένης γλώσσας για τον σκοπό που μαθαίνεται (language immersion).
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:- να χρησιμοποιεί την Αγγλική γλώσσα σε προχωρημένο επίπεδο (πολύ καλής / άριστης γνώσης C1-C2)
- Κατανοεί και να χρησιμοποιεί λεξιλόγιο υψηλού επιπέδου γνώσης της Αγγλικής, με έμφαση σε λεξιλόγιο σχετικό με το αντικείμενο σπουδών στο Τμήμα, μέσω κατάλληλα επιλεγμένων σύντομων αυθεντικών ακαδημαϊκών ή άλλων σχετικών κειμένων
- κατανοεί μικρής προς μέτριας έκτασης ακαδημαϊκά κείμενα προφορικά και γραπτά
- διαβάζει ολόκληρα βιβλία γενικού ενδιαφέροντος, μέσω της ανάπτυξης της γενικότερης αναγνωστικής και γλωσσικής ικανότητας
- παράγει μικρής έκτασης γραπτό και προφορικό λόγο σε θέματα ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος
- έχει μέτρια προς υψηλή αυτονομία όσον αφορά την περαιτέρω εκμάθηση και χρήση της γλώσσας, και μέσω χρήσης υψηλής ποιότητας διαδραστικών «εργαλείων εκμάθησης» που προτείνονται από τη διδάσκουσα και υπάρχουν διαθέσιμα στο διαδίκτυο, σχετικών με το περιεχόμενο του μαθήματος πολυμέσων αλλά και βιβλίων / άρθρων επστημονικού και γενικότερου ενδιαφέροντος.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Ανάπτυξη της ικανότητας για επικοινωνία στην Αγγλική γλώσσα
- Ανάπτυξη ικανότητας χρήσης του διαδικτύου για προσωπική μελέτη
- Ανάπτυξη της ικανότητας για αναστοχασμό και αυτό-αξιολόγηση.
- Ανάπτυξη της ικανότητας για ανεξάρτητη και αυτόβουλη μάθηση.
- Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
- Ανάπτυξη ικανότητας για ομαδική εργασία
- Βελτίωση των στρατηγικών μελέτης και της εν γένει ακαδημαϊκής επίδοσης.
- Ανάπτυξη σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Ανάπτυξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα διακρίσεων κάθε είδους
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα περιλαμβάνει:
- Περαιτέρω ανάπτυξη της γενικής γνώσης της Αγγλικής όσον αφορά όλες τις δεξιότητες και περαιτέρω εξοικίωση των φοιτητών/τριών με τον ακαδημαϊκού λόγο μέσω αποσπασμάτων βιβλίων, άρθρων, διαλέξεων, και λοιπών γραπτών και προφορικών κειμένων γενικότερου ή ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος.
- Αναλυτική παρουσίαση και διδασκαλία προχωρημένης δυσκολίας γραμματικών και συντακτικών φαινομένων και εξάσκηση σε αυτά.
- Διδασκαλία λεξιλογίου σε προχωρημένο επίπεδο (low frequency words) και ακαδημαϊκού λεξιλογίου σχετικού με το αντικείμενο σπουδών του Τμήματος.
Το μάθημα γίνεται με τη μορφή εβδομαδιαίων διαλέξεων κατά τη διάρκεια των οποίων αποκτώνται επιμέρους δεξιότητες. Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται περιλαμβάνει, εκτός σχετικών συγγραμμάτων, σημειώσεις και ευρεία χρήση ΤΠΕ για την αναζήτηση πηγών πληροφόρησης στο διαδίκτυο, πολυμέσα (βιντεοδιαλέξεις, ντοκυμαντέρ κλπ), διαδραστικό και άλλο υλικό αυτο-εκπαίδευσης που υπάρχει διαθέσιμο στο διαδίκτυο και που σχετίζεται με την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας γενικότερα και των Αγγλικών για Ακαδημαΐκούς Σκοπούς ειδιότερα. Παράλληλα, ζητείται από τους φοιτητές να αναγνώσουν τουλάχιστον ένα βιβλίο, είτε το προτεινόμενο από τη διδάσκουσα είτε/και της επιλογής τους.
Οι ακόλουθες συντομογραφίες χρησιμοποιούνται στο κείμενο που ακολουθεί:
G: Grammar
V: Vocabulary
SD: Skills Development (Reading/Writing/Listening/Speaking) Development
SS: Study Skills
ER: Extensive Reading
NGSL: New General Service ListΤο μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
Σημείωση: Το περιεχόμενο των ενοτήτων είναι ενδεικτικό και υπόκειται σε διαφοροποιήσεις σχετιζόμενες με τις ανάγκες του εκάστοτε φοιτητικού πληθυσμού. Η ακριβής ύλη που διδάσκεται κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξάμήνου είναι προσβάσιμη μέσω της ηλεκτρονικής τάξης του μαθήματος
Τίτλος ενότητας
Βιβλιογραφία
1. Introduction to the course- English as an International Language - CLIL (Content and Language Integrated Learning)-Study Skills - Computer Assisted Language Learning (CALL) and the use of the Internet for Language Learning (e.g. mobile and web-based study applications such as Quizlet) - Extensive Reading: rationale, scientific evidence (article); Vocabulary (V): NGSL (2001 – 2818)
Extensive Reading (ER): Introduction to Animal Farm and related tasks, video on animal farmQuizlet
2. G: Gerunds and Infinitives; quizes on wordwall.net;
Vocabulary (V): NGSL
Skills Development: Reading, Writing, Listening, Speaking (SD ; V: NGSLhttps://www.englishpage.com/gerunds/part_1.htm
3. G: Gerunds and Infinitives; V: NGSL; SS: Note taking
4. G: Grammar (G): The Passive: Forming and Using the Passive - Indirect Objects Used as Passive Subjects
V: NGSLhttps://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/intermediate-to-upper-intermediate/passives
5. G: Passive: The Passive Form of Modals and Phrasal Modals
V: NGSL
SD, V: Law and Orderhttps://www.englishpage.com/modals/modalforms.html
6. G: The Passive: Stative Passive Verbs and Prepositions - get & Passive - Participial Adjectives
SS: Plagiarism and how to avoid it
V: NGSL7. Mid-term Examination
ER8. G: Noun Clauses: (NC beginning with question words, whether/if, that)
SS: Presentation skills
V: NGSL9. G: Noun Clauses: Quoted Speech, Reported Speech, the Subjunctive in Noun Clauses - Using -ever words (Whoever, etc.); SS: Presentation Skills
V: NGSLhttps://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/intermediate-to-upper-intermediate
10. G: Adjective Clauses
ER
V: NGSLhttps://learnenglish.britishcouncil.org/english-grammar-reference/adjectives
11. G: Adjective Clauses
V: NGSL
SD, V: Policy; state; Oral Presentations12. G: Adverb Clauses
ER
SD: Oral Presentations
V: NGSLhttps://learnenglish.britishcouncil.org/english-grammar-reference/adverbials
13. G: Adverb Clauses
V: NGSL
SD: Oral Presentations - ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Μελέτη βιβλιογραφίας
39
Σεμινάρια
11
Μη καθοδηγούμενη μελέτη
Δεν προσδιορίζεται (εξαρτάται από το επίπεδο,
τις ανάγκες και το ενδιαφέρον του κάθε
φοιτητή / της κάθε φοιτήτριας)
Σύνολο Μαθήματος
50
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Πρόταση 1 /
Option 1
Παρακολούθηση του μαθήματος σε ποσοστό τουλάχιστον 75% των ωρών και ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (15%)
Class attendance (atleast 75% of coursehours), active participation and assignment completion: 15%Πρόταση 2 / Option 2
Εκπόνηση ομαδικής εργασίας και προφορική παρουσίασή της (10%)
Groupproject and group presentation (10%)Πρόταση 3 / Option 3
Πρόοδος (15%) Participation in Mid-term Examination
Πρόταση 4 / Option 4
Τελική γραπτή εξέταση (60%).Σημείωση: Το ποσοστό αυτό είναι το ελάχιστο δυνατό, και ισχύει σε περίπτωση που ένας φοιτητής επιλέξει να επωφεληθεί απο το σύνολο των προτάσεων (1, 2, 3)
Participation in Final Examination (60%). Please note: This percentage is the minimum and applies in case a student chooses to benefit from the total of evaluation options (1, 2, 3).
Άλλο
Συμμετοχή μόνο στην τελική γραπτή εξέταση (100%)
Participation only in Final Examination (100%) - ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
*The list below is indicative, not exhaustive. Full list in e-class
Textbooks (Συγγράμματα)
Psarouthakis, S. (2022). Introduction to Education (2nd edition). Εκδόσεις Δισιγμα ΙΚΕ Θεσσαλονικη
Havredaki, Ι. (2001). Sociological Perspectives. Γ. Δαρδανος - Κ. Δαρδανος Ο.Ε, Αθήνα
Wallwork, Α. (2013). English for Academic Research: Grammar Exercises. Springer US, Διαθέτης (Εκδότης) HEAL-Link Springer ebooks
Wallwork, Α. (2013). English for Academic Research: Grammar, Usage and Style. Springer US, Διαθέτης (Εκδότης) HEAL-Link Springer ebooks
On line resources (indicative)
GRAMMAR
- English Grammar Theory and interactive practice by the British Council: http://learnenglish.britishcouncil.org/en/english-grammar
- Tutorials and interactive grammar practice: https://www.englishpage.com/
- Irregular Verbs: Quizlet: https://quizlet.com/37649757/english-irregular-verbs-flash-cards/
- Preposition Combinations 7 groups: Quizlet in e-class (links).
- Phrasal Verbs (intermediate) 4 groups: Quizlet in e-class (links)
- Phrasal Verbs (advanced) 6 groups: Quizlet in e-class (links)
- Quizes on passive, gerunds, infinitives: https://wordwall.net/
VOCABULARY
- Longman Dictionary of Contemporary English Online: https://www.ldoceonline.com/
- The New General Service List (NGSL): The 2818 most common words in English: http://www.newgeneralservicelist.org/
- NGSL learning and practice: Quizlet (2.001-2818): https://quizlet.com/class/821915/
- The Vocabulary.com Top 1000. The top 1,000 vocabulary words; difficult but common words that appear in everyday academic and business writing and are also the most likely to appear on the SAT, ACT, GRE, and ToEFL. https://www.vocabulary.com/lists/52473
VIDEOS
- Interactive videos from https://English central.com on politics and International Relations
- Interactive videos from https://en.islcollective.com on politics and International Relations
SKILLS DEVELOPMENT
For each of the 13 course sessions: reading passages, videos and other rich media content (e.g. selected TED talks, videos, documentaries) allowing for individual learning preferences and styles; related glossaries, tasks and other accompanying material, teaching and enhancing a variety of skills (metacognitive skills; reading, writing, listening, speaking, and their sub-skills) and promoting language, subject and world knowledge. The material has been carefully selected in order to develop background knowledge, vocabulary and fluency in the Department scientific areas and is often updated to reflect current issues and new developments (in e-class).
EXTENSIVE READING
Animal Farm by George Orwell http://www.george-orwell.org/Animal_Farm/index.html
(Support material in e-class)
or other
Indicative additional - recommended extensive reading without supportive material provided by the course instructor: The Century Trilogy by Ken Follett (Fall of Giants, Winter of the World, Edge of Eternity) ) ( Pan Books) or any book of the students' choice.STUDY SKILLS
Touch typing: https://www.typingclub.com/
APA style overview and workshop: https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/apa_style/apa_style_in…TEACHER NOTES for the course (in e-class, Documents)
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-
text