Επιλογής
Γαλλικά για Πολιτικούς και Κοινωνικούς Επιστήμονες
Μαρίτα Γαλάνη
- ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
-
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τη Γαλλική γλώσσα σε επίπεδο Β1+ (καλή γνώση)
- κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις συντακτικές και γραμματικές δομές της Γαλλικής γλώσσας
- κατανοεί και να χρησιμοποιεί ένα ικανοποιητικό λεξιλόγιο με έμφαση στην ορολογία που συνδέεται με τον ακαδημαϊκό λόγο και τα αντικείμενα σπουδών του/της σε γραπτό και προφορικό λόγο.
- κατανοεί και να αναλύει κείμενα προφορικού και γραπτού λόγου μεσαίας έκτασης ημι-ακαδημαϊκού περιεχομένου και κατάλληλα αυθεντικά κείμενα σχετικού ενδιαφέροντος
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Ανάπτυξη της ικανότητας για επικοινωνία στη Γαλλική γλώσσα
- Ανάπτυξη της χρήσης του διαδικτύου για αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
- Ανάπτυξη της ικανότητας για αυτόνομη εργασία
- Ανάπτυξη της ικανότητας για ομαδική εργασία
- Καλλιέργεια του σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα περιλαμβάνει μια σειρά άρθρων που σχετίζονται με την πολιτική επιστήμη και τις διεθνείς σχέσεις, την κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη μετανάστευση και τα δικαιώματα του ανθρώπου. Ο σκοπός του μαθήματος είναι να εξασκηθούν οι φοιτητές στην κατανόηση κειμένου και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου μέσω επιχειρημάτων στη Γαλλική γλώσσα. Μέσα από την διαπραγμάτευση των άρθρων, οι φοιτητές θα διδαχθούν τις μορφοσυντακτικές δομές και τα γραμματικά φαινόμενα της ξένης γλώσσας και παράλληλα θα αναπτύξουν το λεξιλόγιό τους με έμφαση στην ορολογία του αντικειμένου των σπουδών τους.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες.
Τίτλος ενότητας
- Le Présent de l’Indicatif
- Les adjectifs démonstratifs
- Les adjectifs possessifs
- Faire le résumé de texte
- Les pronoms relatifs
- Les mots de liaison
- Le Passé Composé avec avoir
- Le Passé Composé avec être
- Mobilité internationale
- Écrire une lettre de candidature pour un emploi ou une formation
- Le futur simple
- Lettre de motivation
- Écrire une lettre de motivation pour accompagner le dossier de candidature (pour une formation ou un emploi)
- La politique sociale
- L’Administration
- L’organisation de l’administration
- L’administration déconcentrée
- Le droit de la fonction publique
- La politique éducative
- L’Union Européenne
- Les institutions
- Les politiques
- L’éducation et la formation dans l’Union européenne
- Migration et les droits de l’homme
- Exprimer et défendre son point de vue
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις
39
Ομαδική ή ατομική εργασία
27
Προφορική παρουσίαση
4 ώρες
Τελικές εξετάσεις
80
Σύνολο Μαθήματος
150
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Η αξιολόγηση γίνεται στη γαλλική γλώσσα με βάση την ακόλουθη διαδικασία:
Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.
Προαιρετική ομαδική ή ατομική εργασία και προφορική παρουσίασή της που δίνει ένα bonus στην τελική βαθμολογία των γραπτών εξετάσεων 20%.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος είναι ο/η φοιτητής/τρια να πάρει προβιβάσιμο βαθμό (τουλάχιστον 5) στις γραπτές εξετάσεις. Σε αντίθετη περίπτωση, στην τελική βαθμολογία του/της δεν συνυπολογίζεται η ομαδική ή ατομική εργασία. Κατοχυρώνεται, ωστόσο, η βαθμολογία αυτή για την αμέσως επόμενη εξεταστική περίοδο στην οποία θα συμμετάσχει.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
- Antoniadis, V. & Douillard, M.-L. (2009). Prépadelf B1 Grammaire, Athènes : Trait d’union.
- Bassi C. & Sainios A.-M. (2005). Administration.com, Paris : CLE International.
- Bescherelle (1997). La Conjugaison pour tous, Paris : Hatier.
- Βλάχου, Μ. & Γκούσιος, Χ. (2015). Le Français sur objectifs spécifiques: Les voyages d’un diplomate, Αθήνα: εκδόσεις daVinci.
- Bourgeois R. & Terrone P. (2004). La France des institutions, Le citoyen dans la nation, Grenoble : PUG
- Δελόπουλος Γ. (1988). Ελληνογαλλικό Λεξικό, Οικονομικό, Νομικό, Διπλωματικό, Αθήνα: Γλώσσα.
- Grégoire M. & Thiévenaz O. (2001). Grammaire progressive du français avec 500 exercices, niveau intermédiaire (version grecque), Athènes : CLE International.
- Le Micro Robert Poche (1992). Dictionnaire de langue française, Paris : Dictionnaires Le Robert.
- Lust C. & Pantelodimos D. (1995). Γαλλοελληνικό λεξικό, Αθήνα : Librairie Kauffmann.
- Παντελοδήμος Δ. & Καιτέρης Κ. (2002). Ελληνογαλλικό λεξικό, Αθήνα: Librairie Kauffmann.
- Penfornis J.-L. (2018). Vocabulaire progressif du français des affaires, niveau intermédiaire, Paris : CLE International.
Διαδικτυακοί τόποι:
- Comprendre l’Europe : le site de référence sur les questions européennes https ://www.touteleurope.eu/actualite/l-education-et-la-formation-dans-l-union-europeenne.html
- École Nationale d’Administration http ://www.ena.fr
- Eurydice https ://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/france_fr
- La Francophonie https://www.francophonie.org/Le-francais-dans-les-relations.html
- Le Monde politique https ://www.lemondepolitique.fr/culture/politique-sociale.html
- Le site officiel de l’administration française http ://www.service-public.fr
- Organisation Internationale pour les migrations https ://www.iom.int/fr
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS