Ηλεκτρονική Μάθηση και Εκπαίδευση από Απόσταση

Κωδικός μαθήματος
ΚΕΠ18
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο 6
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Εκπαιδευτική Πολιτική
Διδάσκων/ουσα

Αθανάσιος Τζιμογιάννης – Παναγιώτης Τσιωτάκης

Περιγραφή μαθήματος
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Γνώσεις:

  • Θεωρητική θεμελίωση των γενικών αρχών, της παιδαγωγικής και των μοντέλων της ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) και της διαδικτυακής μάθησης (online learning)  
  • Γενικές αρχές του πεδίου της Εκπαίδευσης από Απόσταση 
  • Πολιτικές αξιοποίησης της ηλεκτρονικής μάθησης στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα
  • Παιδαγωγική της ηλεκτρονικής μάθησης και εκπαιδευτικός σχεδιασμός
  • Μοντέλα και αρχές σχεδιασμού προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης για την τυπική και μη τυπική εκπαίδευση

Δεξιότητες:

  • Εξοικείωση με σύγχρονα τεχνολογικά περιβάλλοντα και πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης από απόσταση 
  • Δεξιότητες χρήσης διαδικτυακών εφαρμογών για εκπαιδευτικούς σκοπούς (συστήματα διαχείρισης μάθησης, πλατφόρμες, forum, ιστολόγια, wikis, e-portfolios κ.λπ.) 
  • Δεξιότητες σχεδιασμού προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης για την τυπική και μη τυπική εκπαίδευση

Ικανότητες:

  • Εφαρμογής των αρχών σχεδίασης εκπαιδευτικών προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης για την τυπική και μη τυπική εκπαίδευση
  • Εφαρμογής  κριτηρίων αξιολόγησης προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης
  • Κριτικής μελέτης και αξιολόγησης των σύγχρονων τάσεων και πολιτικών για την ηλεκτρονική μάθηση.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση κατάλληλων τεχνολογιών
  • Κριτική ικανότητα
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη και ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον 
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αυτό αποτελεί μια εισαγωγή στα πεδία της της Ηλεκτρονικής Μάθησης (ΗΜ) και της Εκπαίδευσης από Απόσταση (ΕαΑ). Διαπραγματεύεται θέματα, τάσεις και προοπτικές της ηλεκτρονικής μάθησης με επίκεντρο τα σύγχρονα πρότυπα και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σε συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης από απόσταση.

Το Περιεχόμενο Σπουδών διαρθρώνεται σε τέσσερις άξονες:

  • Τεχνολογίες ηλεκτρονικής μάθησης
  • Το επιστημονικό πεδίο της ΕαΑ
  • Μοντέλα ηλεκτρονικής μάθησης και εκπαιδευτικό υλικό
  • Πολιτικές και σύγχρονες τάσεις στο πεδίο της ηλεκτρονικής μάθησης
  • Σχεδιασμός διαδικτυακού μαθήματος στην πλατφόρμα eClass.

Ειδικότεροι στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές 

  • να αναπτύξουν ολοκληρωμένη εικόνα για τα επιστημονικά πεδία της ηλεκτρονικής μάθησης και της ΕαΑ
  • να κατανοήσουν το ρόλο των σύγχρονων τεχνολογικών περιβαλλόντων στην εκπαίδευση και στη δια-βίου μάθηση
  • να εμβαθύνουν σε γενικές και ειδικές πτυχές των εκπαιδευτικών πολιτικών για την αποτελεσματική εφαρμογή μεθόδων ΗΜ στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Εργαστηριακές Ασκήσεις

26

Εκπόνηση εργασίας

15

Εργασίες και δραστηριότητες στην πλατφόρμα

13

Μελέτη

20

Σύνολο Μαθήματος 

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η παρακολούθηση του μαθήματος και η εκπόνηση των εργαστηριακών ασκήσεων στο εργαστήριο υπολογιστών είναι υποχρεωτική.

Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται με βάση 

  • τη συστηματική παρακολούθηση και συμμετοχή στις ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες του μαθήματος (30%)
  • τον ατομικό φάκελο εβδομαδιαίων εργασιών (e-portfolio) των φοιτητών που διατηρείται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (30%)
  • την ατομική ερευνητική-συνθετική εργασία (40%)
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • Τζιμογιάννης Α. (2017). Ηλεκτρονική Μάθηση: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.

  • Τζιμογιάννης, Α. (2019). Ψηφιακές Τεχνολογίες και Μάθηση του 21ου Αιώνα. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.

  • Φάκελος μαθήματος (σημειώσεις διδάσκοντα, άρθρα, δικτυακές πηγές, φύλλα εργασίας κ.α.) που επικαιροποιείται ανά ακαδημαϊκό έτος.

  • Garrison D. & Anderson T. (2011). e-Learning in the 21st Century: A Framework for Research and Practice. Routledge.
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/143

Μαθήματα Εξαμήνου